laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Mors dag!

Av Laika - 26 maj 2013 19:30

Idag är det mors dag och min matte är ju min mamma, därför önskar jag henne och alla era mammor en fin mors dag! Eftersom min mamma jobbar med blommor fick hon så klart jobba några timmar idag, men först gick vi på en skön morgonpromenad. Solen sken och det värmde riktigt härligt. Min å glittrar så vackert i solen.


Matte och husse ville sätta sig på parkbänken och njuta av det fina vädret ett tag för de sa att det lovats regn idag. Jag sitter också gärna på parkbänkar för då ser jag bättre. Ja, där satt vi bra och njöt.


Jag tittade inte efter några kompisar eller kisekatter, ekorrar eller pippifåglar. Jag bara tittade ut över min fina å.

Jag funderade däremot på om jag skulle bada tassarna lite och det gjorde jag. Vattnet är så kallt och gott att dricka också.


Sedan blev det jobb för matte, hela fyra timmar skulle hon jobba. Då fick jag vara hemma hos matteföräldrarna och då hade molnen blivit alldeles gråa och mörka, solen tittade inte fram mer och helt plötsligt öppnade himlen sig. Som det regnade. Jag ville inte vara ute i trädgården då utan blev snällt inbäddad och fick gosa precis som man ska göra när det regnar utomhus.


När matte kom från jobbet samlades alla och vi åt en god mors dag-middag. Jag fick också smaska i mig en massa gottigt, så pass att nu när vi kommit hem vill jag inget annat än vila magen och bara njuta av den goda middagen. Förhoppningsvis har det slutat regna när vi ska ut på sista rundan, annars tror jag att matte och husse får gå den själva.        

 
 
Aamor

Aamor

26 maj 2013 20:17

Vacker blid över din å!
Det blev säkert regn för att din matte skulle jobba, hihi!
Så otroligt söt du är inlindad i filten, mysigt!
Det är viktigt att vila magen efter god mat!
Jag hade tur nu när jag var ute på sista rundan, ytterst lite regn och så träffade jag två hundar!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 maj 2013 20:20

Men lyllos dig, en sådan kvällsrunda önskar jag mig med :) Dock väntar vi några timmar till innan sista rundan.

 
Kasper

Kasper

26 maj 2013 23:08

Jag för min del tycker att matte gott kan sitta på nån bänk, men själv vill jag nosa runt och undersöka. Gillar inte att sitta stilla ute. Fast det är klart, om du också fanns där... :D

Solen blev till regn här också. Men just nu är det uppehåll, snart ska jag också ut på sista rundan för idag. Men det blir bara en kortis.
Du ha en väldigt fin å, tror att vattnet i den inte bara är kallt, det är säkert riktigt gott också.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 maj 2013 23:14

Ja, kallt och gott är det :) Vi var precis ute på vår sista runda och inte en droppe fick vi på oss. Ganska skönt ute, vindstilla och inte vidare kallt.

 
Melody

Melody

27 maj 2013 21:09

Här hade vi också en regnig morsdag, men på kvällen blev det uppehåll och det var nog tur för både matte och jag behövde en rejäl promenad!
Jag blir för busig och matte för grinig om vi inte får ordentligt med utetid!
Någon å har vi inte, men havet är också bra att sitta och titta på och gott om parkbänkar finns det. Tänk om vi kunde sitta tillsammans någon kväll och njuta!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

28 maj 2013 18:23

Oj, då hade vi ju haft jätteskoj tror jag :) Jag kan lära dig en massa bus. Matte säger att jag inte alls ska lära ut bus, men jag är ju så bra på det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards