laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Utemys

Av Laika - 26 maj 2014 11:49

Idag är matte ledig så vi tog en lång sovmorgon. Det ska visst bli lite svalare väder i veckan, men idag råder det sommarvärme så vi gick ut på en promenad och sedan satte vi oss i gräset och njöt nästan hela förmiddagen. Sånt som jag gör bäst när solen skiner är ju att...

gräsrulla lite hit...


...och gräsrulla lite dit...

 

Emellanåt gäller det att hålla koll på vad som händer runtomkring.

 

Helt plötsligt blir jag avbruten av matte som prasslar med något. Är det godis till mig matte?  

 

Min fantastiskt duktiga matte hade tagit med sig en godispinne till mig som jag fick äta ute. Vilken kalasförmiddag jag fick. Jag ska se till att vi snart går ut igen och kanske stannar vi ute hela eftermiddagen också. 

 
 
Ludde

Ludde

26 maj 2014 13:54

Härligt med förutseende mattar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 maj 2014 17:31

Ja, hon är allt bra den där matten :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

26 maj 2014 15:36

Du är verkligen en gräsrullningsexpert Laika, det riktigt lyser om lycka och välbefinnande om bilderna <3 Hoppas solen fortsätter skina, det är så skönt att värmen äntligen har kommit!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

26 maj 2014 17:32

Visst är det underbart, fast nu ska det ju bli lite svalare men så länge solen skiner kan jag gå med på det :)

 
Aamor

Aamor

26 maj 2014 18:38

Vad härlig förmiddag ni hade och godis till det är ju perfekt!
Hoppas du fick en lika härlig eftermiddag!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 maj 2014 19:14

Det fick jag du :) Även om det började blåsa ganska friskt tidigt på eftermiddagen, men det stoppade inte mig och mitt humör. Såg en ekorre som tjattrade med mig också. Mycket spännande.

 
Kasper

Kasper

26 maj 2014 19:02

Gräsrull är toppen, ser ju att du också njuter i fulla drag.
Och tänk, en godispinne dessutom!
Såna stunder och dagar ska man ta vara på!
Blir guldkorn i minnet. :)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 maj 2014 19:16

Jag njuuuuter som bara den :D Det gäller att ta tillvara på allt det där trevliga, regniga dagar kan man glömma bort, de är ju så onödiga. I alla fall för mig och min päls.

 
Kim

Kim

26 maj 2014 22:29

Håhå jaja, vilken snäll matte du har. Min har allt för sällan med något godis som överraskning.

http://.bloggplatsen.se

Laika

27 maj 2014 20:58

Matte har lärt sig att jag är en livsnjutare av klass ;) så bara att göra som jag vill ha det,hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards