laikagumman

Direktlänk till inlägg 24 november 2016

Tiden bara rusar

Av Laika - 24 november 2016 09:37

Men ojsan vad dagarna springer ifrån oss, jag springer också men mest utomhus. All snö har försvunnit och det har regnat en hel del. Just idag skiner solen så då blir man lite lycklig och får lite extra spring i benen. Fast solen har också blivit lite jobbig för mina ögon då jag har gråstarr. Det ter sig så att jag ibland tror att skuggan från en lyktstolpe är ett hinder på vägen och att jag då hoppar över skuggan. Men vadå, jag har ju världens fjädring i benen så klart att dom ska hoppas med.


Fick faktiskt bekräftat redan när jag var tolv år gammal att jag hade begynnande gråstarr. Men vettisen sa då att jag inte skulle komma att hinna påverkas av det, men tji fick hon allt. Dock gör de inget åt det nu i min högaktningsfulla ålder. Nej, hua nu lämnar vi vettis-pratet. Det gör mig ju rent av nervös. Det räcker med att matte viftar omkring med kloklippen och då vet vi alla vad som är på gång.


Jag måste ju berätta vad som hänt här hemmavid. Min Oscar får börja äta lite själv nu och det går ju bra.... ja bra för mig i alla fall. Kolla bara vad mycket lättvänd omelett jag kan äta från golvet. Undar om Oscar fick något i sin mage alls. I min mage fick han massor i alla fall.

 

Han är allt en bra kille den där lillebrodern. Vi brukar leka lite och umgås en hel del på golvnivå vi två.

Nu tog matte fram kardan också, undar om hon glömt kloklippningen då eller om det är en skenmanöver på gång. Måste nog ändå vara på min vakt.


Nospussar



 
 
Lillian

Lillian

24 november 2016 10:48

Wow det snør mat ned til deg... tipper det kommer mer dag for dag ;)

http://www.sognafaret.no

Laika

26 november 2016 00:31

Ja det här är grejer alltså, det kan få regna hur mycket mat det vill ner till mig, hihi

 
Kasper

Kasper

24 november 2016 13:48

En sån perfekt lillebror du har. :) Jag har ju bara en matte jag, och hon tappar bara olika sorts dietgrejer!!
Ja, nån sorts halvsyrra har jag ju också fått, men hon käkar upp allt själv, minsann. Hennes syn är det inget fel på, men hon är döv!
Hon lever bra ändå tror jag, precis som du. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 november 2016 00:30

Jag är duktig på att slå dövörat till så nog kan man ha det bra även om man hör illa tror jag allt

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

24 november 2016 14:28

Härligt att du kan springa för fullt nu när snön är borta. Och några extra hopp är ju bara nyttigt :-)
Ja, han verkar vara en riktigt fin liten minis, Oscar <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

26 november 2016 00:28

Extra motion måste ju betyda mer gottis så inget ont som inte har något gott med sig, hihi

 
Aamor

Aamor

24 november 2016 18:28

Oscar är ju helt perfekt, så snällt att han "matar" även dig, hihi! Sen är det ju bra för matte och husse behöver inte städa efter honom för den delen sköter du galant ;-)
Helt rätt, att snacka om vettisen är bara trist och det finns roligare saker än den typen, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 november 2016 00:12

Ja, dessutom är jag tystare än dammsugaren också, kan knappast bli bättre, hihi

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

24 november 2016 20:15

Vi visste väl att du skulle få lite extra i magen när Lillebror börjar äta själv. Tur att han får det DU gillar...
Inte behöver matte dammsugare eller golvmopp, när du med glädje glufsar i dig det Oscar tappar ^_~

😻 Kram å puss på sötaste nosen/näsan 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

26 november 2016 00:13

Ja, detta är verkligen kalasbra

 
Ludde

Ludde

25 november 2016 08:10

Visst är det tur att vi har vårt fina luktsinne när man ser lite dåligt. Ingen risk att du skulle missa något när Oscar har börjat med fast föda. Det blir nog fest för dig varje gång han ska äta under lång tid framåt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 november 2016 00:11

Nosen sviker då aldrig, den kan hitta precis vad som helst

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards