laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 december 2016

Jag kan...

Av Laika - 17 december 2016 12:45

Jo, visst kan jag allt, ja breda ut mig alltså.

När inte bädden blir bra hur jag än bäddar i den och fastän täcket blivit utkastat ur bädden så bara vill det sig inte. Ja då får jag väl kliva ur sängen och bädda i ordning täcket på golvet istället. När inte heller det fungerar så finns det bara ett alternativ kvar... lägga sig bredvid bäddningskaoset och fundera på om jag ska orka ta mig till vardasrummets bädd eller om jag ska ligga kvar där jag är... mitt framför dörröppningen.

När husse försöker kliva över mig och säger "tut tut Laika", när matte försöker kliva över mig och säger "tut tut Laika", då vet jag att det är just här som jag ska ligga kvar, hihi.


Något väldigt effektivt som uppkommit: Oscar börjar gråta när jag gnäller efter godis, hihi. Så nu kan ju inte matte och husse vänta för länge med att ge mig godis om jag gnäller mitt ynkligaste gnäll, för då kommer där tårar på en liten påg. Han är bara så bra, min lilla Oscar.


Nu har matte prasslat med presentpapper men det står ju inga paket under granen, bara på hyllan... Vad nu? Inte bra, inte bra. Min plan verkar gå i kras.


Vi ska ut på min lunchrunda nu, det är så grått och trist ute men så länge det inte regnar så springer nog mina ben rätt bra ändå. Men nog längtar jag efter snö igen nu när julen närmar sig och allt.


Trevlig helg på er. Nospussar i massor!

 
 
Aamor

Aamor

17 december 2016 14:53

Jisses, din lille påg är ju bara perfekt! Vilken superhjälp du får av honom, hihi! Utnyttja det så länge det går.
Matte skrattade åt dina bäddansträngningat och sa att nog påminner du en hel del om mig som kan göra likadant, speciellt det där med att ligga precis där som är bäst (mest i vägen säger min matte).

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 december 2016 18:24

Men visst är det ändå lite konstigt att de alltid ska gå i vägen för där vi ligger? hihi

 
Kasper

Kasper

18 december 2016 22:27

Det är alltid trevligt att ligga lite i vägen, så att inget väsentligt undgår en. :)
Så helt perfekt att du får godishjälp av lille Oscar! Vilken kille, alltså!!! Inte bara söt och go´ utan dessutom så klok och hjälpsam!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 december 2016 17:58

Precis, inget ska man ju helst missa så om man då måste ligga i vägen så får det ju lov att vara så, hihi. Oscar är min alldeles bästaste hjälpreda, hihi.

 
Ludde

Ludde

20 december 2016 17:30

Smart att du lärt Oscar att gråta när du inte får något godis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 december 2016 17:56

Ja det känns bra att ha en till på min sida, hihi

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

22 december 2016 12:36

Inte lätt när sängkläderna inte vill som man vill :-) Vilket fantastiskt samarbete ni har, du och Oscar!
Vi önskar er alla en riktigt fin och mysig jul <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 december 2016 16:15

Vi önskar detsamma till er :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards