laikagumman

Direktlänk till inlägg 5 januari 2017

God fortsättning

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året.

Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under natten, men då sov jag ju) och det sista med mate förbereddes inför självaste julafton.


Det tog ungefär en så där tre sekunder efter att matte och husse lämnade vardagsrummet som jag började nosa efter mina paket. Matte kom in och sa till mig att låta bli, men som ni ju vet så hör jag ju lite illa, hihi.

Jag smakade på hörnen på några av klapparna också.

Till slut hittade jag ett av mina paket och jag fick faktiskt lov att öppna det. Inuti fanns två godispinnar och jag åt upp båda två. Sedan gick även jag och lade mig och sov så gott.

Sedan blev det julafton som även den bestod av klappöppning och god mat dessutom. Jag fick köttbullar, revbensspjäll, korv och potatis på min tallrik.


När julafton så var över for vi ner till skåne och Helsingborg. Där blev vi kvar över nyår.

Om matte har bilder att bjuda på? Nej, inte en endaste. Bara bilder från självaste Helsingborgs stad men inga bilder på mig. Då gick vi ändå promenader i fina skogar och nosade på gräsmattor, hälsade på andra vovvar och allt. Ja, alltså det var bara jag som nosade på gräsmattor, lät lite som att det inkluderade även matte och husse, hihi.   


Nu är vi i alla fall hemma igen, vi åkte hem mitt i snöstormens ankomst så resan tog mycket längre tid än vad den brukar göra. Men det bekom mig inte så mycket för till slut somnade jag av ren uttråkning och vaknade inte förrän vi var hemma igen.


Här hemma har jag hunnit med en del snöpromenader, en duschning och kamning av pälsen.

Middag för just idag har jag inte fått men nog luktar jag att det är något på gång.


God fortsättning på er och massa nospussar!

 
 
Kasper

Kasper

5 januari 2017 18:18

Tur att ni kom hem helbrägda, i snökaoset.
Fantastiskt duktig är du på att nosa upp rätt paket. :)
Hoppas du får en riktigt fin fortsättning på det nya året. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 januari 2017 11:35

Jag tycker det borde finnas paket hemma liggandes lite oftare, för det är ju så roligt. Fast kanske är det just därför det är så roligt, att man får öppna de så pass sällan ändå :) Lite jobbigt kanske det skulle bli om jag behövde öppna upp ett paket varje gång jag vill ha en godis, hmm... en gång om året räcker nog när jag tänker efter :)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

5 januari 2017 19:34

God fortsättning på er tillbaka. Fina bilder på dig, som vanligt.
Hoppas att du fick nåt riktigt gottigt idag till middag!

🐶 Kram å Nospussar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

7 januari 2017 11:32

Laxmiddag är aldrig fel, det skulle jag nog kunna äta i alla fall tre dagar på raken utan att kräva variation, hihi.

 
Aamor

Aamor

5 januari 2017 19:55

God fortsättning på er också!
Härlig jul med massor av julklappar och god mat, bättre kan det ju inte bli.
Nja nog tror jag att även matte och husse nosade på några gräsmattor, hihi! Matte tror att de lät bli, hon har nog rätt.
Luktar gräset annorlunda här i Skåne än hos er?
Typiskt att ni kom iväg mitt i snöyran men det är bättre att ta det lugnt så man verkligen kommer hem.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 januari 2017 11:32

Vet du Aamor, gräset luktade så mycket mer spännande nere i Skåne än vad det gör här hemma. Fast precis hemkommen så hade gräset här också väldigt spännande dofter. Nu är det som vanligt igen ;)

 
Ludde

Ludde

5 januari 2017 22:11

God fortsättning på dig och familjen också. Här har vi mest varit hemma över jul och nyår, men det verkar som om hussen lyckats få upp mobilen lite oftare för att ta bilder nu, så det bådar gott för bloggen. Fast jag måste erkänna att jag inte nosade upp eller öppnade några paket före julafton... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 januari 2017 11:31

Du är så himla väluppfostrad Ludde, din husse med som varit flitig med mobilkameran :)

 
Ingen bild

ZEB

6 januari 2017 08:35

Vet du vad, Laika?! De tvåbenta känner bara lukter med 1 miljon doftmolekyler. Vet du hur många vi hundar behöver. EN ENDA!!!

GOD FORTSÄTTNING-pussar till hela familjen!

Laika

7 januari 2017 11:30

Ja, vi är faktiskt en aningens bättre än de där tvåbenta faktiskt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 24 december 2016 05:45

Jag, Oscar, matte och husse vill önska er alla en rikigt God Jul! Hoppas ni får en lugn och skön julhelg allesammans.   Massa juliga nospussar och gos!      ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards