laikagumman

Alla inlägg under april 2012

Av Laika - 15 april 2012 14:31


Vilket snörusk det var här igår, men det började smälta undan ganska fort och det bildades stora pölar nästan lika stora som sjöar. Vem passade på att bada då? Japp, jag. Mitt första dopp för i år. Det var inte så djupt att jag kunde simma men jag vadade i vattnet, plaskade och letade efter lite pinnar.


I eftermiddag ska jag ut och träffa min kompis Herkules. Vi ska gå på promenad, så bäst att vila upp sig ordentligt så man orkar.



  
Av Laika - 13 april 2012 22:12

När det är regn och rusk ute så ligger man bäst och drömmer i sin egna bädd.

 


Kan n i tänka att trots detta väder så blev jag utdragen på promenad flera gånger idag, lite oförskämt tycker jag för jag visade klart och tydligt att jag inte ville gå ut, jag visade klart och tydligt att jag inte ville gå när vi kom ut heller och ändå fick jag stappla några steg i ren protest. Fast när man inte är ute så mycket får man ju hitta på saker att göra inomhus. Det blev till att rota igenom leksakslådan. Sen säger matte till mig att jag är en slarver som drar fram en massa leksaker. Då vallade jag minsann ihop dom, stolt och nöjd över att ha fått ihop så många djur tillsammans. Visst är väl det värt ett foto?


 

Av Laika - 11 april 2012 20:37

I morse när jag vaknade kände jag på en gång att detta inte var en vanlig dag. När jag vaknat till ordentligt kom jag ju på att jag fyller 13 år idag! Morgonpromenaden blev en lite längre promenad. Jag bara vek av mot ett helt annat håll än vad som var tänkt, men jag fick som jag ville. Helt klart för att det är min födelsedag. Lite godis under dagen och till middag fick jag lever, mums.


Senare på kvällen blev det paketöppning. Kan ni tänka att dom väntade så länge på paket till mig, jag som väntat och väntat på att få slita upp ett paket.


 

Ett paket var riktigt litet men jag fick upp det i ett naffs. Inuti låg det tre smågodisar.


 


 

För att vara säker på att ingenting låg kvar i paketet tuggade jag igenom pappret lite extra.



 

 

När jag var säker på att det var tomt gick jag hejdlöst på mitt andra paket....



 

 

...och mitt tredje paket.



 

 

Titta vad som låg i ett av paketen. Jag blev på bushumör på en gång.


 


 

Jag brukar tugga igenom mina leksaker, speciellt när dom är nya. Ja, så att dom blir precis så som jag vill att dom ska vara. Denna lilla and var inget undantag.


 


 

Bäst att borra ner huvudet i leksaken för att se till att den håller måttet. En jätterolig leksak måste jag säga. Piper och prasslar gör den.


Gäääsp, nu ska jag bara vila och njuta av resten av min fina födelsedag. God mat, långa promenader, paket och lek gör nog vem som helst trött. 


God kväll och nosgos till er alla!


Av Laika - 9 april 2012 18:00


Jag har legat i famnen på matte idag, i massor... och blivit klappad på magen, klappad lite till och klappad ännu mer. Vad mer kan jag säga än att jag har njutit mest hela dagen.


En längre promenad bland kortisarna har jag också fått mig. Vi såg en ekorre i skogen som hade hittat något annat än en kotte att äta på men matte tyckte vi skulle låta den vara så den kunde äta ifred, så jag fick inte presentera mig. Lite dåligt tycker jag, men snäll som jag är så följde jag med matte. När vi kom in igen så fixades och donades det lite här hemma men sen kröp jag upp hos matte igen och gosade lite till. Funderar just om jag kanske skulle kunna vara lite leksugen, men mjää... ligger man så skönt som jag gör så tror jag att jag ska fortsätta med det lite till.


Gos på er med!

  
Av Laika - 7 april 2012 19:08

Lite aktivering passade bra nu när jag fått äta massa god påskmat. Därför fick det bli lite bus och spring när vi var ute idag.


 


Det finns lite snö kvar hos oss efter gårdagens snöoväder som drog förbi men det stoppade inte mig.


 


Upp i skogen och där sprang och studsade jag över och mellan blåbärsriset.


 


Jag övade även på att smyga fram som en katt. Ja, vem vet om man kommer att ha nytta av den egenskapen någon gång.


 


Linslus som jag är så studsade jag snabbt in i bilden när husse knäppte med kameran. Fota tråkig barmark kan ju inte vara så roligt.


Nu ska köttbullarna få vila i min mage och jag ska bestämt vila lite själv. Gäääsp...

Av Laika - 5 april 2012 21:51

    


Jag önskar er alla en Glad Påsk och en skön påskledighet med era mattar och hussar!

Voff!

 
Av Laika - 3 april 2012 22:06

Ja, inte var jag vidare pigg och lättväckt i morse i alla fall. Jag hade hoppat upp i någon annans bädd än min egen. Men vadå, jag har inget duntäcke i min bädd.


 


Men efter en stund när jag piggnat till fick jag gå min morgonpromenad. Då träffade jag på Chicko-killen. Det var länge sedan så jag blev jättelekig i hela kroppen. När vi sagt hej då fortsatte jag att bara studsa fram. Massor med lek och bus kände jag. Därför var det ju så passande att jag hittade en pinne i min smak.


 


Jag gnagade lite på den och ja... den kändes perfekt för att kastas med.


 


Kom igen då, jag är hur redo och fokuserad som helst!


Vilken härlig morgon med massor utav bus.

Av Laika - 1 april 2012 19:33


Idag när jag gick ut träffade jag på två av mina vänner precis utanför porten, Ninjo och Kotten. Det fick bli en snabb hälsning för jag var tydligen på väg någonstans. När vi gick på gräset började jag spana lite. Längre bort var ju min kompis Nitro. Så roligt att vi fick leka lite.


 


Det snöade ute fast det störde inte mig så mycket, visst blev jag blöt om pälsen men jag hade ju roligt sällskap. Nitro är en jättebusig kille. Vi gick till rastgården och roade oss. Ser ni förresten gropen i bakgrunden? Nästan så att man kan tro att det är jag som grävt den, men så är inte fallet.


Till middag fick jag dessutom oxfilé och jag åt upp precis allting så nu kan man inte annat än bara ligga och njuta av resten av kvällen. Så nöjd jag är!



  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards