laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Rensning på gång!

Av Laika - 17 maj 2012 12:47

Alla är hemma idag, så trevligt. Vi gick ut i skogen på förmiddagen. Jag kände mig lite busig och varm i det fina vädret så vad passade väl bättre än att ta ett litet dopp i första bästa å jag hittade.

 


Men...vad är nu detta? Så mycket grenar i vattnet. Grenar som ligger i vägen för vattenflödet. Vem fick då plocka bort alla dessa grenar om inte jag? Ja, inte hjälpte varken matte eller husse mig med det slitgörat.


Jag sprang kors och tvärs och slet och släpade bort alla grenar.

   


När jag kände mig klar för idag skuttade jag nöjt upp och tyckte vi kunde fortsätta vår solpromenad. Matte tyckte jag såg ut som en lortgris och sa till mig att det skulle bli en dusch hemma sen. Förstår inte alls vad hon menar med lortgris   

 


"Vill du ha en kram matte?" Jag skojade lite med henne när jag sprang mot henne i mina fina bruna strumpor.

 


Nu är vi ialla fall hemma igen och jag är nyduschad. En liten tupplur passar nog bra nu. Får nog smida lite planer samtidigt på hur jag ska få bort resterande grenar ur vattnet.




 
 
Aamor

Aamor

17 maj 2012 18:19

Vilken tur att du håller flödet flödande i bäcken, du får se till att du får nån lön för allt slit, hihi!
Snygga ben, hihi, konstigt att matte inte ville ha nån kram!

Nospuss

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 maj 2012 18:25

Ja, jag fick en riktigt god hamburgermiddag :) Tror jag allt var lite belöning för det slitet.

 
smulan

smulan

17 maj 2012 19:58

Men Laika, det såg ju ut som värsta lerbadet...nääe nåt sånt hade jag aldrig gått ner i:O
(fast jag hade iofs inte gått ner i rent vatten heller...)

http://smulansvarld.bloggplatsen.se

Laika

17 maj 2012 21:39

Det som var så skönt med lite lerbad. Fast i första hand hade jag ju ett viktig uppdrag ;)
Jaså, är du en sån där icke-badare :)

 
Ludde

Ludde

17 maj 2012 23:10

Du vet hur man sköter tassarna du. Säg åt matte på skarpen att hon hjälper dig med grenarna! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

18 maj 2012 20:20

Ja, jag ska se till att dom hjälper mig med pinnplocket nästa gång.

 
Kasper

Kasper

18 maj 2012 01:00

Ska väl synas att man gjort nåt!!!
Väldigt duktigt och ambitiöst av dig, tycker jag. Jag hade antagligen bara spaat och lerbadat för glatta livet, men överlåtit rensningen till nån annan... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 maj 2012 20:22

Jag ska ju erkänna att jag gillar att rensa pinnar. Man får slita och bita sönder dom, och det är skoj det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards