laikagumman

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2012

Piggelin

Av Laika - 20 augusti 2012 18:37

Imorse vaknade jag med ett skutt, pigg och alert. Väckte matte för att sen gå ut i köket och somna på golvet där solen kunde värma mig. Matte har varit ledig idag och det kunde inte passa bättre med tanke på att jag haft så mycket spring i benen hela dagen. Gårdagens slappande laddade visst min kropp med lite överskottsenergi.


Jag tog med mig matte och husse till bilen och de bestämde sig för att överraska mig med en biltur, så passande trevligt. När vi väl kom fram kände jag doften av hav och då blev jag alldeles till mig. Jag drog och drog för att de skulle gå snabbare men hur jag än drog så gick dom inte tillräckligt snabbt. Kändes som att det tog evigheter att komma ner till stranden.


Men när vi väl var där sprang jag ut i vattnet för att hämta in en pinne som husse slängde ut till mig.


Det blev några omgångar pinnkastning.

 


Och vad är väl en dag på stranden utan lite lek i sanden? Jag grävde en liten vallgrav men den tog matte minsann ingen bra bild på. Ni får lita på mitt voff att det blev en riktigt tjusig vallgrav.


Sedan gick vi upp och satte oss på en parkbänk för att njuta av den fina utsikten och det sköna vädret. Jag bestämde mig för att jag också ville sitta på parkbänken en liten stund och torka.


Innan hemfärd besökte vi ett café där jag fick smaska på lite gottis. Väl hemma blev det middag och lite lek. Sedan kan jag tala om att den där överskottsenergin inte längre fanns kvar. 

 
 
Aamor

Aamor

20 augusti 2012 22:00

Nä efter en sån kulig dag är det klart att överskottet av energi var helt slut men du får ladda batterierna i natt och så på det igen, hihi!
Såg svalt och skönt ut i vattnet, skulle jag behövt efter dagen varma heta väder här, puh!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 augusti 2012 11:33

Ja, det var riktigt skönt med lite bad, även om jag frös lite grann efteråt. Idag är det regnväder ute så energinivån är i botten idag, allt för att slippa gå ut, hihi.

 
Kasper

Kasper

23 augusti 2012 01:09

Överloppsenergi ska man inte spara på, gälelr att använda den på en gång! Annars kanske den ruttnar eller nåt sånt.
Härlig dag du hade. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 augusti 2012 21:06

Nej, låta sån energi ruttna låter ju hemskt. Klart vi ska använda upp den när den finns ;)

 
Ludde

Ludde

31 augusti 2012 23:47

Det var väl en härlig strandgrop du gjorde av överskottsenergin. Pinnhämtning i vattnet är ett måste när man är på stranden... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 september 2012 12:31

Hihi, matte fick duscha mig ganska ordentligt när vi kom hem för jag var så full med sand i hela pälsen, men oj vilken kul stranddag det var.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards