laikagumman

Alla inlägg den 18 september 2012

Av Laika - 18 september 2012 17:34

Man vet aldrig riktigt hur ens dag kommer se ut när man vaknar på morgonen och idag var verkligen inget undantag. Matte och husse var båda lediga idag, och på lunchpromenaden gick vi över en stor äng där jag fick springa och leka fritt. Helt plötsligt kom det en brun hund springandes mot mig, lite spännande kände jag. Det som dock var annorlunda till skillnad från många andra hundmöten var att den här hunden sprang fram alldeles ensam och det kom aldrig någon matte eller husse efter. 


Vi blev givetvis lite oroliga och började leta efter någon som kanske skulle känna igen den. Matte försökte få tag i hunden, men den var så rädd och skygg fast inte för mig. Därför fick jag leka med den samtidigt som matte försökte fånga in den. Vårt fina samarbete ledde till att vi fick fast hunden och kunde ta med den in. Då ska jag berätta för er att det började regna något så fruktansvärt ute så jag blev jätteglad över att vi kom in. Hunden fick lite mat och vatten. Den var så hungrig, som om den inte ätit på flera dagar. Vilken stackare. En annan hundägare som vi träffade på sa att hon sett hunden redan i går, men inte lyckats fånga in den. Då har den alltså varit ute själv i alla fall i två dygn.

 



Husse ringde till polisen och jag lånade ut ett av mina koppel till hunden som min matte döpte till Hector. Den lilla krabaten är en dvärgpinscher och när han ätit och druckit klart gjorde vi oss redo att åka till polisstaionen med honom.


Det visade sig att han hade chipmärkning men ingen hade anmält honom försvunnen och telefonnumret stämde inte så Hector är numer hemlös. Han kommer bli upphämtad av hundstallet där de kommer avvakta lite innan de i sådant fall adopterar bort honom till en ny familj. Vi håller tummarna för att Hector kommer få ett riktigt fint hundliv.


Detta äventyr gav mig verkligen kurr i magen vill jag lova och maten jag fick var verkligen smaskens. Varenda liten bit åkte ner i magen.


Men, vänta nu... Efter maten ska jag ju få efterrätt, eller hur matte? Visst? Jag sitter och väntar fint här tills jag får en godispinne eller två, hihi.



Oj vilken dag jag haft! Tror bestämt att jag måste vila ikapp mig lite. Kommer säkert drömma lite om Hector.


     


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards