laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Urk

Av Laika - 9 januari 2013 19:23

När matte kom hem idag hade hon nya kuddar med sig hem, till soffan sa hon. Jag som trodde dom var till min bädd. Nåja, jag bestämde mig för att provligga dom ändå, där i soffan, gosandes med matte. Det är viktigt att se till att alla får en dos Laika-gos. Husse fick sin del under dagen och nu var det alltså mattes tur. Jag hoppade upp i soffan och gick ett varv på kudden innan jag lade mig ner på den.


Kuddarna kändes mycket behagliga och blev med råge godkända, även om matte inte köpte dom specifikt till mig. För att förtydliga mitt godkännande över kuddarna satte jag mig upp och började andas häftigt. Matte frågade vad som stod på och klappade mig lugnt över ryggen. Sedan kräktes jag ner hela kudden.


Matte blev väl inte så där jätteglad men nu har jag i alla fall invigt kuddarna mer än väl. Kanske hamnar dom i min bädd ändå? Fast matte säger att dom inte gör det för tyget på kudden går att ta bort och tvätta.


När man kräks blir magen tom och har man en tom mage blir man hungrig, i alla fall gäller detta mig. Därför ville jag ha mat att äta. Snälla rara matte ordnade naturligtvis detta till mig, så nu ligger vi här igen och bara gosar... med en kudde mindre.

 
 
Bella

Bella

9 januari 2013 19:55

Vet hur det känns att kräkas på sköna kuddar :(

http://Bellasdiary.bloggplatsen.se

Laika

10 januari 2013 20:08

Hihi... ja, jag får väl erkänna att jag skämdes lite inför matte efteråt, men det tramsade jag bort fort. Sedan fick ju matte mata mig på nytt och då glömde hon nog bort det som hänt.

 
Aamor

Aamor

9 januari 2013 20:10

Så du går så långt för att få kuddarna - måste jag prova nån gån, hihi! Ganska smart får jag säga!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 januari 2013 20:10

Men du har ju redan dina fina soffkuddar :) De här kuddarna var jag osäker på om jag skulle få, därför tänkte jag att nu måste det till något stort ;)

 
Kasper

Kasper

10 januari 2013 01:08

Men du Laika - jag för min del är säker på att du invigde inte bara kuddfodralet, utan själva kudden också. Och då blir den förstås din!
Ni klär varandra!
Tur du fick lite ny mat i magen!

Om du väldigt gärna vill ha just den kudden så kanske du kan hota med att kräkas igen, om du inte får den? Bara en tanke... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 januari 2013 20:03

Du har alltid så kloka ord att komma med Kasper, det där med att kanske låta matte tro att jag tänker kräkas på kudden fler gånger vore nog alldeles perfekt :)

 
Frasse

Frasse

10 januari 2013 18:38

Det var ju lite förargligt att du skulle behöva kräkas just som du provlåg de nya kuddarna. Nåjam, sådant händer, och det var ju tur att du inte blev magsjuk på riktigt, utan kunde njuta av maten som vanligt efteråt. Och kuddarna är ju världsliga ting. Dessutom går de ju som du mycket riktigt påpekade att tvätta.
Så fin du är där du ligger och myser på din fina kudde! För visst är den din, matte ska bara vänja sig lite vid tanken först, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 januari 2013 20:01

Jag tror så, att matte bara behöver vänja sig vid att det är min kudde :)

 
Melody

Melody

10 januari 2013 21:09

Måste säga att den kudden matchar dina färger väldigt bra! Men kräkas på nya kudden var väl ändå otur, tur att den går att tvätta. Den blir säkert din efter tvätten.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

11 januari 2013 20:30

Jag blir så glad att jag har ett så fint stöd av er alla gällande kudden. Nu bara kan inte matte behålla kudden utan skämmas ordentligt, visst? Hihi

 
Ludde

Ludde

10 januari 2013 23:37

Vilken tur att du kräktes på kudden och inte i soffan då. Ett bra försök att få behålla kudden var det i alla fall. Den blir nog inte så fin i soffan efter tvätten. Passar säkert bättre i din bädd... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 januari 2013 20:29

Jag håller med och så håller jag tummarna för att det blir så, att kudden blir min :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards