laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Morgontrött

Av Laika - 25 april 2013 20:40

Ja, vad ska jag säga egentligen? Matte påstår att jag är oerhört trögstartad på morgonen, men vem är inte det? Bli väckt när man inte sovit klart, bli utsläpad till hallen innan man ens hunnit förstå att det är morgon, behöva gå ut och kissa och gå på promenad när man inte ens hunnit sträcka på sig så mycket man vill... Jo, jag säger då det.


Klockan nio imorse ville alltså matte och husse ha iväg mig. De ropade på mig från hallen, matte kom in till mig och klappade på mig, sa åt mig att vi skulle gå ut... Allt detta utan att jag rörde ett enda strå på min kropp.

 


Jag sov ju så himla bra, men det spelade ingen roll för det slutade med att matte kom in igen och bar ut mig till hallen i sin famn. Jag passade på att gosa lite med henne på väg ut till hallen, i hopp om att hon skulle velat gå och lägga sig och sova vidare med mig. Men men... matte skulle jobba och husse skulle köra henne till jobbet så att hon kunde gå hem sen när hon slutade.


Nåväl, det slutade med att jag kom ut till slut. Jag gäspade och sträckte på mig i hissen. När vi kom ut upptäckte jag att solen sken och det var ganska varmt. Gräset börjar bli torrt på sina ställen även om det inte blivit vidare grönt än. Efter lite dragande i mitt koppel, för att jag inte ville gå så fick matte helt enkelt stanna upp och vänta på mig för jag började gräsrulla.


Till slut kom vi till bilen och vi åkte iväg och lämnade av matte. Under dagen har jag följt med husse både hit och dit. När klockan närmade sig halv sex började vi gå för att möta matte på jobbet, fortfarande soligt om än väldigt blåsigt. På hemvägen stannade vi till vid en parkbänk för vattenpaus. Härligt!


Nu är jag trött och nöjd med dagen, fastän jag blev urdragen ur bädden så tidigt som klockan nio på morgonen. Trögstartad? Ja... 

 
 
Aamor

Aamor

25 april 2013 21:20

Vad söt du är på sovabilden!
Det är inte kul att bli tvingad till nått man absolut inte känner för även om det bli bra och kul i slutändan.
Oftast funkar det att man slår till dövörat men vi har tyvärr vikten emot oss, för lätt att bära iväg med oss!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 april 2013 21:29

Hihi, det där dövörat kör jag ofta med. Helt perfekt...fast det är som du säger... vikten är emot oss. Får matte eller husse nog så bara bär de iväg mig :)

 
Kim

Kim

25 april 2013 21:40

Oj, vilken sjusovare du är. Min matte brukar vakna vid 6, men ibland redan vid 5. Men det gör inget, för så fort jag hör henne, står jag vid dörren och stampar. Jag älskar att gå ut på morgonen.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

26 april 2013 19:12

Det är inte alltid min matte klagar på att jag är så morgontrött men när det gäller att åka iväg till jobbet så tycker hon att det blir lite jobbigt. Får jag sova, så vaknar jag för det mesta vid tio, halv elva :) men när hon läser hur pigg du är på morgonen blir hon lite extra glad ändå att jag är morgontrött, hihi.

 
Kasper

Kasper

25 april 2013 23:48

Hihihi - du är precis som min matte på mornarna! Och jag är visst ungefär som din!
Dvs min matte vill inte vakna, men jag bestämmer att hon ska upp och ut, åtminstone lite grann, i alla fall.
Fast hon får gå för egen maskin, bära henne kan jag ju inte.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 april 2013 19:16

Det där med att vakna på morgonen och gå ut är lite känsliga grejer verkar det som :) Matte gillar att sova hon med men när det vankas jobb måste jag vakna när det är dags att gå... så jobbigt. Annars ligger vi gärna och drar oss till sena förmiddagen :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

26 april 2013 07:15

Lilla trötta gosedjur!

Hälsningar från
BELLA dövöra. (så kallar Matte mig ibland)

http://Bellas dogblogg

Laika

26 april 2013 19:13

Dövöra är bra :) Man måste ju kunna sålla bort onödigt ljud, visst? hihi... mattar som tjatar osv.

 
Ludde

Ludde

27 april 2013 00:05

Klart att man inte vill gå upp i ottan ännu! Det kan man göra framåt midsommar när det blivit varmare. Du fick ju i alla fall börja dagen med lite gräsrull och det är ju ett tag sedan man kunde ägna sig åt sånt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 april 2013 22:48

Det var riktigt skönt att få gräsrulla, även om man inte doftade så där gottigt gräs efteråt du vet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards