laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 juni 2013

Fint sällskap!

Av Laika - 15 juni 2013 19:02

I fredags morse vaknade jag jättetidigt och fick följa med matte ut. Förstod ingenting för matte har ju semester, varför gick vi då ut halv sju på morgonen? 


Det visade sig att vi skulle få finbesök av en liten fröken. Jag tycker jättemycket om henne och ville genast visa henne min badplats, även om vädret inte kanske var det bäsa. Men matte sa att vi ju kunde gå dit och plocka lite snäckor.


I bilen intog jag bästa plats, i knät på min söta lilla tjej.


Hon är jätteduktig på att hålla i mitt koppel och jag är jätteduktig gå på att gå fint när hon håller i mig. Precis efter att bilden togs fick jag ta av mig selet och jag sprang som en skottspole ner till vattnet. Ja, det var ju mattes idé att plocka snäckor, jag däremot tänkte bada.


Medan det plockades snäckor badade jag och sprang som en tok mellan doppen. Förresten finns det nog även lite kameleont i mig, för ser ni hur bra mina öron smälter in i sanden?

 


På tal om sand... på en strand finns det mycket sand att gräva i. Extra roligt är det att gräva precis vid vattenbrynet.


Goa lilla fröken sov även över och jag sov vid hennes fotände hela natten. På morgonen vaknade vi lika tidigt och gick ut direkt efter frukost. Hon ville leka på lekplatsen och jag passade på att leka jag med.


Senare på dagen åkte hon hem och vi blev alla lite trötta efter besöket. Vi har haft jätteroligt med massor av lek och kel, pyssel, bakning och utflykter. Vi sover nog alla väldigt gott ikväll, jag har redan tjuvstartat, hihi.       

 
 
Aamor

Aamor

15 juni 2013 19:54

Vad kul med sånt fint besök!
Fick du sitta i hennes knä när ni skulle hem igen, hihi eller du hade torkat?
Då har du också varit uppe tidigt några dagar!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 juni 2013 20:40

Jag hade sandtorkat mig ganska bra :) Och så hade hon vattenavvisande överdragsbyxor vilket ju gjorde det helt perfekt för mig att gosa i hennes famn även på hemvägen, hihi.

 
Kasper

Kasper

15 juni 2013 23:01

Det var minsann en riktigt söt liten fröken, :) Skoj hade ni också, och gosa fick du. Och bada. Kan ju inte bli bättre! :)
Och jag, jag får väl fortsätta att vara avundsjuk på alla som har fladderöron! Fast jag unnar så klart dig att ha dom, men jag ville ju OCKSÅ ha...

http://kasperiab2.blogspot.se

Laika

16 juni 2013 19:55

Men asch Kasper, dina snygga öron ska du ju vara helnöjd med, hur fina är inte dom? Dom sitter ju på dig ;)

 
Melody

Melody

16 juni 2013 12:04

Sådana där supersöta flickor gillar jag också! Det bästa är ju att de också brukar gilla små hundar att gosa med! Och jag måste erkänna att även om det är bra här i Västervik, så längtar jag lite efter barnbarnen!
Ha en riktigt skön söndag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

16 juni 2013 19:53

Ja men precis, det är alltid så härligt för man kan bli klappad och kelad med lite extra :)

 
Ludde

Ludde

16 juni 2013 22:11

Men vilken härlig liten fröken du fick besök av då! Härligt att få bada och tokspringa så öronen flaxar också! Perfekt att få sova tillsammans också! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 juni 2013 22:14

Spring, bad och öronflax- visst är det sommar :)

 
Buttons

Buttons

16 juni 2013 22:51

lyckost, jag brukar inte få bada så där för mn matte vill inte att jag ska skita ner mig......

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Laika

17 juni 2013 22:13

Äsch, skita ner och skita ner...hihi... det gör vi ju inte (min matte håller inte alls med men hon har inte så mycket att säga till om just nu)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

18 juni 2013 19:11

Wow, vilket fint besök ni fick! Verkar ha varit en riktigt toppendag, med både kuligheter och mys. Förstår att du är lite trött efter alla äventyr :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

19 juni 2013 19:09

Ja, vi hade det verkligen helmysigt och ser fram emot nästa gång :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards