laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Gott från båda världar!

Av Laika - 15 augusti 2013 17:45

Sola ska man passa på att göra när det bjuds på fint väder och jag är inte den som inte vet hur man njuter på bästa sätt. Bara att lägga sig till rätta på det mest soliga stället och njuta för fulla godisskålar. När man blivit tillräckligt varm på ena sidan är det bara att vända på steken. Efter ett tag brukar jag lägga mig i skuggan en stund för att sedan ta plats i solen igen. 


Det var det ena gottiga, det andra gottiga för dagen är att matte handlat gottis till mig. Kankse inte det typiska gottiga till en vovve, men nu är det så här att jag bara äääälskar kattmat och kattgodis eftersom många kattgodisar innehåller fisk och fisk är en av mina absoluta favoriter. Därför köpte hon på prov godisbitar i form av torkad lax och bröstfilé i små, små strimlor till mig. 


Och jag har bara en sak att säga: Mmmmmm!!!

Hur gott som helst, skulle kunna äta upp allt på en gång men matte tycker inte samma sak och bjuder på alldeles för lite godis åt gången. Men jag vet ju vart mitt godisskåp är någonstans och sitter jag där tillräckligt länge kanske det kommer en liten bit godis till mig, hihi. 

 
 
Aamor

Aamor

15 augusti 2013 20:47

Du är allt en riktig soldyrkare! Själv föredrar jag skuggan men vi är ju olika!
Jag gillar också vissa kattgodis, kanske inte just de med fisksmak men kyckling går bra!
Du får lära dig öppna skåpet eller det är högt upp? Jag har försökt öppna matteföräldrarnas godislåda, den är i lagom höjd men jag har bara lyckats en gång för den glider så lätt in igen!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 augusti 2013 21:08

Nej skåpet är inte högt upp så hade det inte varit så trögöppnat hade jag nog kunnat ta mig in där hur ofta jag ville :D

 
Kasper

Kasper

15 augusti 2013 22:06

Kattmat, kattgodis - det smakar alltid underbart!
Tänk, att deras vanliga mat är så himla god. Lika god som mitt godaste godis, tycker jag.
Och dom får äta sig mätta på det!!! Varenda dag! Man kanske skulle ha varit en katt... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 augusti 2013 22:08

Men visst, när du uttrycker dig så, så osar det ju verkligen orättvisor här, eller hur? Katten också... måste ta ett snack med matten ;)

 
Melody

Melody

16 augusti 2013 08:28

Min matte fick en påse godis från Island och den skulle du nog gilla för det är torkade fiskchips! Matte gillar dem inte, så Shakira och jag är väldigt glada för dem! Fast inte får vi dem ofta, matte tycker de luktar gräsligt illa!
Någon sol har vi inte ännu, men vi hoppas att den kommer!
Ha det gott!
Puss från Melody och matte hälsar så klart!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

16 augusti 2013 21:05

Åh, mums det låter fantastiskt gott :D

 
Ludde

Ludde

19 augusti 2013 00:07

Kattmat är rena lyxen! När vi ska bort och jag ska äta middag borta brukar jag få en påse Friskies. DET slinker alltid ned och sen brukar det kunna bli lite från matbordet också om man sköter sig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

19 augusti 2013 16:04

Det är så bra att få sådant som alltid slinker ner i magen på en, det där med att visa och tala om att man inte vill äta maten är en jobbig process som inte alltid går hem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards