laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Höst!

Av Laika - 16 september 2013 20:13

Hösten smög sig inte på, den kom med dunder och brak. Det började blåsa hemskt mycket igår kväll, himlen öppnade kranen för inte var det duggregn som kom precis och oj vad mörkt det blev helt plötsligt. Vi hade laddat för detta, för matte sa att hon sett på väderleksprognosen men visst kändes det allt snopet att säga hej då till sommaren bara så där.


Vi sov med fönstrena öppna men fick gå upp mitt i natten och stänga för det kom in så kalla vindar att vi alla frös. Jag beklagade mig även lite på morgonen och fick därför min fina t-shirt att ha på mig.

Matte säger att den är som gjord för mig, det står nämligen: "Diva coming through" på den. Diva och diva, jag vet bara vad jag vill och så blir jag kallad lilldivan. Nåja, jag låter det gå förbi eftersom jag passar så fint i tröjan, hihi.


När vi gick på morgonpromenaden tog vi av tröjan och på med kopplet... hade kunnat föredra tröjan före kopplet faktiskt, men det hjälpte inte att jag framkallade frys-skakningar så fort matte tittade på mig. Så fort vi kom ut glömde jag bort att jag skulle frysa, det var uppehåll ute och därför väldigt viktigt att se till att göra både nummer ett och två så att det är gjort. Jag är inte den som tar några risker vid sådant här väder, men vi har varit duktiga och prickat in promenaderna mellan de otroliga regnskurarna.


Jag hoppas i alla fall på bättre väder imorgon för då kanske vi kan gå i skogen.   

 
 
Melody

Melody

16 september 2013 20:36

Här var det riktigt oväder i morse, ösregn som kom vågrätt emot oss. Det blev en snabb toa promenad runt huset! Men så efter lunch hände det där igen, solen och värmen kom tillbaka, precis som igår! En riktigt fin kväll har vi haft.
Matte hälsar att det är nog bra att vara ledig när man ska ha halvfastedagar för hon känner sig absolut inte pigg av det. I dag var hon och handlade och då höll det på att gå åt skogen, men hon klarade det med knapp marginal. Hon var så sugen på en smörgås att hon fick dricka två koppar te på stående fot när hon kom hem!
Så säger både matte och jag att du är supersöt i din tröja!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

16 september 2013 22:15

Tackar tackar :)
Ja, jag vill också att solen och värmen kommer tillbaka, i alla fall lite grann. Det måste ju inte regna så mycket hela tiden, en dag nån gång då och då kan väl räcka :)

 
Aamor

Aamor

16 september 2013 20:39

Du är hur snygg som helst i tröjan och det är inget fel i att vara en diva, blir även jag kallad, hihi!
Känner en Shih Tzu faktiskt som heter Diva.
Fy för regnig höst! Här faller löven på träden hela tiden nu och det är kyligare ute och så mörkt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 september 2013 22:17

Hihi, skönt att veta att det inte bara är jag då :) Matte säger att mitt mellannamn skulle kunna vara Diva :D

 
Berit E

Berit E

16 september 2013 21:32

Lilla gumman, se till att du får ha din divatröja på dig, du har ju blivit av med pälsen!
Jag håller minsann på att bygga upp min ytterligare, jag. :)
Måste få tillbaks min underull innan det blir kallt på allvar.
Och matte, hon byter till ett varmare täcke. För som sagt, i går eftermiddag dundrade hösten in. Håhåjaja...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

16 september 2013 22:17

Jo, det där med att klippa min päls precis när det blir kallt är tydligen något matte är bra på... inte första gången ju.

 
Ludde

Ludde

17 september 2013 07:59

Den tröjan passade perfekt! Både texten och värmen alltså! Vi har inte lyckats pricka in promenaderna mellan regnskurarna, men jag har ju pälsen kvar så det går bra ändå... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 september 2013 10:10

Du är verkligen en tapper kille du Ludde, som går ut i sådant hemskt regnväder. Inte all päls i världen skulle få mig att vilja gå ut i sånt väder.

 
Frasse

Frasse

18 september 2013 15:04

Vilken jamarhäftig tröja, den skulle jag till och med själv kunna tänka mig att ha :-) Visst har det blivit kallare, jag lider inte så mycket av det, men stackars pälslösa matte fryser.
Känner mig helt återställd nu och har faktiskt till och med tassat ett blogginlägg idag :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 september 2013 19:26

Ja, kyligt är det. Och jätteskönt att höra att du mår bättre :) Vi ska kika i din blogg :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

20 september 2013 06:27

Om du är Lilldiva - vem är då Stordivan i er familj?
Matte kallar mig för Era. Nåd ibland, vilket jag inte förstår, hihi! Söt är du i din fina tröja!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

20 september 2013 20:28

Hihi, bra fråga :) Fast matte säger att jag har båda titlarna...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards