laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Åh härliga, underbara sol!

Av Laika - 21 september 2013 22:05

Efter regn kommer solsken. Även om jag började misstro, så kom ju solen till slut ändå. Jag ska tappert minnas det till nästa, hemska regnoväder drar in. 


Idag passade det alldeles utmärkt att solen sken för matte och jag tog en långpromenad hem till mattes föräldrar. Halvvägs på skogsvägen som vi valde att gå idag, fick jag syn på mattemor och syster. Även om jag redan gått långt ville jag snabbast möjligt ta mig fram till dom för att säga hej. Matte släppte lös mig och en racer-Laika tog fart och jag var framme hos dom lika fort som en leversnitt hamnar i magen. När vi hälsat färdigt fortsatte vi gå, hela vägen hem till dom.


Väl där skulle det ätas crepes, mat som matte fått välja. Jo, hon fyller år på måndag och vi passade på att fira henne idag, hela familjen. Matte säger att hon börjar känna sig gammal nu för tiden. Vet inte alls vad hon menar, kan inte relatera till det över huvudtaget för jag känner mig lika ung som en liten valp även om jag fyller 15 nästa år. Då bara måste det bli världens brakkalas. Nåväl, jag fick inga fyllda crepes, utan bara pannkakor men det dög precis lika bra om inte bättre. Mattemors pannkakor är värda att gå vilken promenad som helst för. Jag åt två stycken välgräddade pannkakor.


Sedan, till min glädje kom mattes moster på besök och hon brukar ha en snygging med sig, nämligen Sasse. Han är lite kär i mig och då måste jag ju leka lite svårflörtad i början. Här pussas vi minsann inte hur som helst, säger jag till honom.


Fast det där håller bara i sig en bråkdels sekund för sen kramas och nospussar vi varandra. Vi fick varsin godispinne av matte också. Då visar vi båda att vi kan sitta och vänta fint.


Sasse har artros och haltar lite, så vi kan inte leka lika mycket som förut men det passar mig bra för det är gosigast att bara ligga nära varandra. Då kan jag skylla på Sasse när det börjar snarkas, för som ni vet så snarkar ju inte jag.    


Fram mot kvällen åkte vi hem, då kom husse och hämtade oss. Han har varit och jobbat hela dagen men som tur är ska vi ju kalasa matte även på hennes födelsedag så då får ju husse vara med och äta en god tårtbit.


Nu ska jag ut på min sista runda och sen ska jag sova gott heeela natten :)


Nospussar på er!

 
 
Melody

Melody

21 september 2013 22:38

Vilken härlig dag du har haft! Jag har också träffat mattemor idag, vilket inte händer så ofta! Nu är hon inte intresserad av hundar, så det gör inte så mycket att vi inte ses så ofta. Men matte hämtade mattefar en stund, så han också fick komma ut på landet och då fick jag massa gos!
Nu hoppas vi på en solig söndag och i morgon har matte lovat ge mig lite mera tid än i dag!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

22 september 2013 12:22

Vad roligt att mattefar kom ut då så att du fick dig en extra dos med gosande :)

 
Ludde

Ludde

22 september 2013 00:09

Trevligt med kalas, pannkakor och nån att skylla snarkningarna på... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 september 2013 12:19

Ja, en riktigt kalasdag, hihi

 
Aamor

Aamor

22 september 2013 00:35

En helt klart bättre dag än den där regniga som du hade!
Mysigt att bli firad så med crêpes och pannkakor.
Du gör helt rätt i att spela svårflörtad i början för man vill ju inte visa sig för "kär" i början, hihi!
Så Sasse snarkar, lika mycket som din matte förstår jag, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatse.se

Laika

22 september 2013 12:18

Nej men visst är det så, jag kör på lite avslappnat-kär-stuket :) Då kan jag ju få honom att göra som jag vill, hihi.
Precis, han snarkar ;) men jag älskar honom precis lika mycket ändå.

 
Kasper

Kasper

22 september 2013 00:46

Jag är nog lite kär i dig, jag också! Den där svårflirtade minen, den får mig definitivt på fall... ;)
En sån tur att matte firar flera dagar, det betyder ju gottiga grejer flera dagar!
Grattis till henne i förskott!
Och visst var det en härligt solig och fin och skön dag!. Jag njöt också.:)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 september 2013 12:17

Verkligen, efter det regnet var det här soliga, fina och varma vädret nästan det bästa som kunde hända :)
Matte tackar så mycket och jag med för den delen, hihi för då vet jag ju att min svårflirtar-min fungerar :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

22 september 2013 11:07

Vilken härlig dag med solskenspromenad och födelsedagspannkakor och Sasse! Hälsa grattis till din matte från mig och min Matte i förskott :-)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

22 september 2013 12:15

Det ska jag absolut göra, och matte hon tackar :) Ja, det blev en kanondag även för mig, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards