laikagumman

Alla inlägg den 16 februari 2013

Av Laika - 16 februari 2013 19:23

Idag kan jag verkligen säga att jag gosat igen förlorad matte-tid. Vi var ute på långpromenad direkt på morgonen och sedan har vi gosat och gått på mer promenader. Fram mot sena eftermiddagen när jag sov som bäst i min bädd frågade matte om jag ville klippas. Som en gummiboll studsade jag upp ur sängen och sprang med ut i köket. Det här var länge sedan, ja som matte själv klippte mig. I vanliga fall brukar hon låta min frisör sköta detta men nu har hon tyvärr blivit sjukskriven och därför fick matte ta tag i detta själv. När matte klipper blir jag aldrig lika korthårig som hos min frisör, inte alltid heller lika jämnt klippt, men idag kan matte ge sig en klapp på axeln för jag blev fint ansad denna gång, hihi. Matte säger att det är för att jag är så lätt att handskas med när jag blir klippt. "Det är bara att vända dig som en korv på grillen" VA??? 


Här är jag... eller resterna från mig. Bollar man ihop all min päls kan man ju nästan tro att jag fått en valpsyster.

 


Efter klippningen fick jag en varm och skön dusch. Oj, vad matte pjoskar med mig kände jag, men så yppade hon lite om att detta är förberedelserna inför min operation på måndag. Duschningen är restriktioner från vettisen och klippningen är bara för att matte tänkte att de ju ändå ska renraka min mage och om hela min päls är lite kortare så växer allt ut mer jämnt, och det är ju förstås sant. Men lite sur blev jag allt på matte och efter duschen gick jag och satte mig i min bädd, utan att vänta på föningen. 


Till slut gav jag med mig för inte kan jag duscha utan att fönas heller. När jag var torr var det dags för middag och nu myser vi bara i väntan på mellon på tv. Får se om det är något att lyssna på ikväll eller om jag måste borra ner huvudet i mattes famn. 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards