laikagumman

Alla inlägg den 19 mars 2013

Av Laika - 19 mars 2013 18:10

Det har snöat precis hela dagen och det är kallt. Alla tecken på att vårtecken skulle kunna börja synas är som bortblåsta, gömda under ännu ett tjockt täcke av snö. Morgonpromenaden blev inte riktigt som jag hade förväntat mig, lite snö hann det ju komma igår, men detta är ju nästan löjligt till och med för mig. Jag fick pulsa som attan för att komma fram och utan vinterkappa också. Ni kan ju tänka hur kall min mage blev. Jag tog genast kommandot och bestämde vägen och den blev inte lång kan jag informera. Nåja, fullt så eländigt var det kanske inte. Jag hade ju lite spännande att titta på längs med vägen trots allt, folk som rörde sig och andra vovvar som var ute och gick.


När vi äntligen var inne igen sprang jag direkt till bädden. Stackars mig som fick gå ut i så mycket snö, precis när våren verkade vara på väg. Matte och husse sa att dom skulle komma snart och att jag fick vänta. Vad nu? Jag följde med dom till hallen och gick ut i porten när matte öppnade dörren. Jag fick frågan om jag ville gå ut igen, men det ville jag ju inte men samtidigt ville jag följa med matte och husse. Jag bestämde mig för att stanna hemma och sova i mattes säng, hihi. De åkte till ikea och köpte hem lite nytt som behövdes. 


Väl hemma frågade matte om vi skulle gå ut men jag var väldigt avvaktande, ja för att inte säga sovande. Näpp, idag har jag inga behov av att gå ut. Men ut fick jag gå ändå, denna gång i min röda vinterkappa. Då vart det genast mycket roligare och jag följde snällt med på den längre rundan. 


Imorgon ska matte jobba igen och jag får vara hemma med husse. Vi är helbra på att gosa så det ser jag fram emot. Nu ska jag få äta potatis och falukorv till middag, magen knorrar så...


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards