laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Vår?promenad

Av Laika - 23 februari 2014 17:27

Nu har det växlat så där igen gällande vädret. Det bara måste betyda att våren försöker ta sitt grepp om naturen nu. Vi har sagt hej då till Penny och hennes husse och även dragit ut på solig vårpromenad i skogen. Temperaturen bjöd på åtta plusgrader, det kändes vill jag lova.


Min å verkligen forsar fram på sina ställen.


I de skuggiga partierna i skogen var det fortfarande snö och is kvar på sina ställen men i övrigt såg det ut så här:

 

Det bästa av allt med den här rundan är att vi passerar hästgården. Där var det dock ganska lerigt men mig gjorde det ingenting, gratis lerinpackning är bara att tacka och ta emot. Hade hoppats på att få se någon stallhund men idag var det ingen där, bara hästarna som stod och betade hö.


Vi fortsatte vår skogspromenad och jag sprudlade utav vårglädje.


Efter sådana promenader är det skönt att komma hem och vila lite. På eftermiddagen sken inte solen längre men man kunde fortfarande känna att det varit varmt under dagen, så det fick bli en längre promenad även då. Nu längtar jag till en god middag :)


Imorgon ska matte jobba igen, husse och jag är hemma. Jag får snart börja träna upp hans hälsena för inom några veckor får han ta bort sin ortos (det är en hård stövel istället för gips). Då ska han också få se hur skogen ser ut.


Hoppas ni har/ haft en lugn och skön söndag :D 

 
 
Aamor

Aamor

23 februari 2014 18:18

Du är ju för rolig som inte går i vattenpölar men går gärna i lera, hihi! Lera undviker jag väldigt gärna.
Vi får hoppas att våren är här nu för vi såg att forsythian vid vår ingång börjar spricka och bli gul nu och vissa blommor blommar, de där tidiga alltså.
Husse längtar nog efter att kunna ta dig på en lång skogspromenad!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 februari 2014 19:36

Åh så härligt att det börjat blomma hos er, här väntar vi med spänning på de första blommande vårtecknen :D

 
Edith

Edith

23 februari 2014 19:56

Ja nu börjar våren visa sig lite. Och visst är det härligt. Men har du märkt att man blir väldigt trött av vårluften?

http://parisercollie.blogg.se

Laika

23 februari 2014 20:11

Först blir jag väldigt pigg men en hel dag ute eller många långa promenader gör mig faktiskt en aningen trött, men frisk och skön vårluft får gärna göra mig trött :D

 
Ludde

Ludde

23 februari 2014 21:16

Härligt att våren kommer samtidigt som hussen får ut och röra på sig! Han blir nog jätteglad om han får ut och gå med dig på dagarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

24 februari 2014 20:10

Ja, husse har fått nån ny sko för hälsenan nu, så det bådar riktigt gott. Nu ska jag motionera honom, hihi.

 
Kasper

Kasper

23 februari 2014 22:11

Nästan som aprilväder, redan i februari.
Och din å, den har ju blivit en forsande flod!!!
Passa dej!!
Det syns på bilden att vårkänslorna riktigt spritter i dig, du ser så himla glad ut. :) Och så söt. Och du, visst är det härligt med lera!






















http://kasperian2.blogspot.se

Laika

24 februari 2014 20:09

Ja den delen av ån får jag inte gå ner i för matte, fast jag vet ju att jag hade klarat av att stå där utan problem, dom strömmarna skulle ju inte vara för starka för mina muskulösa ben ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

25 februari 2014 16:43

Bra att du håller dig lite på avstånd från ån, inte så roligt om du förs bort av vågorna *ryser*
Haha, skulle velat se dig efter lerinpackningen :D
Visst är det härligt att våren är på intass!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

25 februari 2014 20:23

Ja, det ska vi komma ihåg :D Lerinpackningasbilder alltså :) Visst är det väl härligt att känna att våren faktiskt börjar visa sitt rätta jag :D

 
Kim

Kim

26 februari 2014 07:24

Nä, här är det inte heller mycket vinter kvar. Man får lita ordentligt om man ska hitta en snö- eller isfläck.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Laika

26 februari 2014 19:32

Små små snöfläckar är det kvar här och där, men den där värmen vi hade är borta nu. Brrr...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards