laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 mars 2014

Nedräkning...

Av Laika - 21 mars 2014 22:34

Tre veckor kvar! Till vad undrar ni säkert.... Jo, det är tre veckor kvar till min 15-årsdag. Jag hoppas jag får 15st godisar och att jag får äta upp alla på en gång om jag vill. Det vore verkligen en riktig kalasdag då. Eller kanske 15st nya leksaker, hihi. I alla fall borde jag väl få 15 paket, visst? ;)


Något annat väldigt trevligt som gäller redan nu är att matte ska vara ledig i fyra långa dagar. Det må jag säga gjorde min fredag! Jag gosade till det riktigt ordentligt när jag fick höra det. Husses, eller ja... min kudde är numer det perfekta stället att infinna myskänslor på. Den är så avslappnanade att ligga på, sval också. Härligt.


Husse fick förresten ett telefonsamtal och så hörde jag 8:e april och mitt namn... Tänkte att det ju inte alls stämmer, det är ju den 11:e april jag fyller år, inte den 8:e men så visade det sig att det var den nya frisören som ringde och frågade om vi ville boka en tid eftersom vi ringt till henne tidigare och lämnat meddelande. Husse tackade ja till tiden och både matte och jag blev väldigt glada åt denna nyhet. Jag slipper sitta still så länge och matte slipper känna hur krångligt det blir när hon ska klippa mitt skägg och mina ben. Allt annat går som på räls, men mitt skägg och mina ben... nej, det gillar jag inte. Skägget drar hon i så och mina ben är jag kittlig på. Ja, ni hör ju själva hur omständligt det kan bli, hihi.


Hoppas ni alla får en underbar helg och att solen skiner på er :)

Nospussar!

 
 
Kim

Kim

22 mars 2014 07:44

Men det är ju helt otroligt! Menar du att du är så gammal? Det syns då inte. Ännu snyggare blir du säkert, när du fräschar upp frisyren inför våren.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

22 mars 2014 11:58

Ja, ibland undrar jag om inte matte räknat fel, hihi. Inte känns det som att jag ska bli 15 i alla fall :)

 
Aamor

Aamor

22 mars 2014 10:29

Du måste få 15 saker av allt du vill ha, hihi!
15 år snart och en riktig krutgumma ;-)
Hoppas den nya frisören är snabb och bra så hon inte kittlar dig på fötterna!
Jag är också väldigt kittlig på benen, frambenen är värst!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 mars 2014 11:57

Ja, likadant här... Helt otroligt hur kittliga mina framben är. 15 saker av allt jag vill ha låter bra :D

 
Edith

Edith

22 mars 2014 11:34

Att du ska fylla 15 år, kan jag nästan inte tro. Du ser ut som en riktig ungdom. Det är klart att du ska ha 15 presenter då. Inget snack om den saken. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

22 mars 2014 11:55

Hihi, som skenet kan bedra ;) Fast jag är väldigt ungdomlig av mig, det säger de flesta. Även om jag så klart trappat ner på tempot lite i alla fall ;)

 
Melody

Melody

22 mars 2014 17:22

Är man femton år då får man väl allt man vill ha på sin födelsedag!
Åtminstone måste man väl få 15 köttbullar på sin tårta!
Idag har solen lyst riktigt gott på oss!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 mars 2014 21:45

Där sa du något klokt :D En köttbulletårta ska jag nog absolut önska :D

 
Kasper

Kasper

23 mars 2014 00:06

Tänk, att du ska fylla hela 15 år! Tänk att man kan se så ung och vacker ut och vara så vis och erfaren på samma gång!!
Hoppas du får en toppenfödelsedag, med precis allt du önskar dig!
Förresten så är du en riktig liten sötis, det var visst ett tag sedan jag sa det... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 mars 2014 12:34

Tack Kasper :D

 
Ludde

Ludde

23 mars 2014 22:57

Jag tycker absolut att du ska få 15 paket - minst! Fyra dagar med matten måste ha känts som en riktig semester. Hoppas att ni hittade på något riktigt trevligt nu när matten slapp försöka klippa dig. Det måste vara jobbigt att bli klippt när det kittlas på benen. Man kan ju inte stå still när man skrattar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

24 mars 2014 00:33

Hihi, ja men visst är det svårt att stå still då ja :D Vi går soliga promenader i skogen och så myser vi en massa, njuter så gott vi kan :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

24 mars 2014 16:37

Inte en katt kan tro att du ska fylla femton, Laika! Då är så väl bibehållen som en skällis kan bli <3 Och när du har varit hos frissan och blivit stajlad kommer du säkert att se ännu yngre ut :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

24 mars 2014 20:48

Hihi, ja jag känner mig rätt så välbehållen, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards