laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 mars 2014

Solen skiner ju...

Av Laika - 25 mars 2014 13:19

"Matte... kan vi inte gå ut nu, nu på en gång? Solen skiner ju och jag vill sitta och sola på gräsmattan, precis så här..."

Men matte hon har inte bråttom. Hon säger att det ju bara var en timme sedan vi gick lunchpromenaden. Men då sken ju inte solen heller. Det till trots blev jag faktiskt till slut lovad att få gå ut igen ganska så snart, men först ska här fixas med både det ena och det andra. Matte lovar att solen kommer skina om en timme med. Är det inte lite magstarkt att våga lova något sådant när det en dag är sol, nästa minusgrader och snö. Nåja, jag väljer att lita på matten nu. Kanske ska jag ta en tupplur tills matte är klar med sina bestyr och vi kan gå ut och njuta.


Hoppas solen även skiner på er denna vårhärliga tisdag!


 
 
Ludde

Ludde

25 mars 2014 14:01

En tupplur är aldrig fel. Nu tar jag en liten lur efter att ha varit ute på solskenspromenad med hussen. Det går alldeles utmärkt att vila sig i form... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

25 mars 2014 14:04

Härligt Ludde :D Matte önskar att hon också kunde vila sig i form, hihi.

 
Aamor

Aamor

25 mars 2014 17:31

Det är ju lite svårt för vill man gå ut så vill man! Det kvittar faktiskt att man nästan precis varit ute då.
Hoppas det var sol när du kom ut.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 mars 2014 18:31

Vet du Aamor, matte hade rätt för solen sken när vi kom ut. Så jag både sprang, gräsrullade och solade lite :)

 
Kasper

Kasper

25 mars 2014 20:02

Tur att du hann ut fler gånger i dag, det gjorde jag också men här försvann solen ganska fort.
Och i morgon blir det skitväder, säger matten. T.o.m snöblandat regn, tydligen. :(
Hoppas att åtminstone du slipper det!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

25 mars 2014 20:49

Det där hemska väderhotet hänger över oss också. Jag hoppas, hoppas att det inte blir nåt tråkväder.

 
Melody

Melody

25 mars 2014 20:35

Jag har inte sett en enda solstråle idag, varken inne eller ute.
Matte såg mera ut som ett åskmoln när hon kom hem från sitt tandläkarbesök och jag var tvungen att gå långpromenad med henne för att hon skulle återhämta sig och kunna ta itu med dagen. I kväll har det till och med snöat i Ystad!
Men jag hoppas på en soligare dag i morgon.
Puss till dig söta Laika som är som en riktig solstråle!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

25 mars 2014 20:57

Nej men attan också, vi läste just om din matte och att det inte fanns så mycket att fira idag efter det besöket. Och ingen sol heller... vilken dag. Hoppas ni får det betydligt trevligare imorgon :)

 
Melody

Melody

26 mars 2014 19:12

Svar: Matte säljer sin lägenhet i Ystad för att sedan leta reda på något bra ställe
innan huset på landet säljs. Än är inte husse och matte säkra på att byggnadsnämnden inte överklagar Länsstyrelsens beslut, så därför börjar de med lägenheten.
Hoppas solen lyst på Er idag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

26 mars 2014 20:25

Lite sol har vi fått efter ett ordentligt regnande. Ja, men då förstår vi hur läget ligger till :D Gäller ju att hålla koll på vart du tar vägen, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards