laikagumman

Direktlänk till inlägg 31 mars 2014

Snöig morgon

Av Laika - 31 mars 2014 13:15

Här har jag gått och njutit av riktigt vårväder med värmande sol, och så vaknar jag upp till ett snövitt landskap. Hur gick detta till? Det var ju inte så kallt på min kvällsrunda i går heller. Morgonrundan bjöd alltså på snö, men redan nu till lunch har allt smält bort. Temperaturen stiger och solen bryter sig fram allt mer. Härligt. Matte som är ledig denna måndag tyckte vi kunde gå till skogen och jag var inte sen att hålla med. Vi gick skogsrundan som faktiskt är asfalterad. Det finns fler än denna som har asfalt ska jag säga. En av dom är mattes cykelväg till jobbet, fast än har hon inte tagit sig i kragen och cyklat. Hon väntar på mer stabilt väder. Jag längtar i alla fall till min första cykeltur för i år. Jag längtar faktiskt till min klipptid också men det är en heeel vecka kvar. Sedan längtar jag till min födelsedag också, hihi. Mycket att se fram emot med andra ord. Jag ser fram emot en god middag ikväll med, för då ska jag få fläskfilé med pasta och sås. Nästan så att jag är hungrig redan nu ;)

 

 
 
Melody

Melody

31 mars 2014 15:17

För ett år sedan hade vi höga snödrivor här i vår trädgård, så vädret är nyckfullt på våren. I dag är det sommarväder och jag springer runt som en tok och luktar på alla blommorna! Matte är urtrist idag. Hon jobbar, pratar i telefon och packar!
Hoppas värmen kommer tillbaka till Er och att det här var vårens sista snö!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

31 mars 2014 16:36

Säger du att du luktar på blommorna? Inte ätit en endaste blomma i år? Åhh vad du är duktig Melody :D
Jag har också sprungit lite rundor idag, fick lite springfnatt ute på ängen och så blev jag tvungen att rulla mig där det var som mest lerigt, hihi.

 
Edith

Edith

31 mars 2014 15:29

Sol och värme ena dan, och snö nästa. Det är typiskt aprilväder, säger matten. Du har mycket att se fram emot Laika. Det är alltid härligt. Du ser fram emot en mumsig middag ikväll. För mig blir det kulor som vanligt.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

31 mars 2014 16:34

Torrfoder ja, det är inget jag äter numer. Jag svälter hellre och det vet matte om, hihi. Är man så matglad som jag så är det enda rätta att jag ska få njuta av livets alla maträtter ;) även om jag hört att kulor kan vara gott det med, men jag vet inte jag... tänker ialla fall inte prova :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

31 mars 2014 15:39

Nejmen, så fräckt av snön att bara komma tillbaka så där, nu får den allt hålla sig borta tills det är säsong för den igen :-)
Härligt att ha så många mysiga och delikatta saker att längta efter :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

31 mars 2014 16:31

Ja, nu är det faktiskt snart april och då får väl ändå snön vara borta för denna säsong. Det känns verkligen delikatt (hihi) att se fram emot så mycket trevligt :D

 
Aamor

Aamor

31 mars 2014 18:14

Nä snö vill man ju inte ha nu så det var tur den försvann snabbt.
Vi hade också vitt men det var frost bara.
Du har mycket att längta till och det är bra när man har nått sånt.
Fläskfilé - jisses så gott!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

31 mars 2014 18:47

Bort med snö och bort med frost ;) Nu vill vi ju ha vår och värme. Det är ju så mycket roligare att vara ute hela dagen då :D

 
Kasper

Kasper

31 mars 2014 21:33

Verkar som om det är min tur i morgon bitti, att vakna till lie snö alltså. Eller så har SMHI ändrat sig, ska kolla! :)
Koklossalt, så mycket du längtar till. :D
Fast längtan efter den supergoda middagen är väl i alla fall stillad nu. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 mars 2014 22:24

Hihi, ja den goda middagen vilar bra i magen nu :D Hoppas det inte kommer någon snö hos er imorgon. Här hotar dom med regn.

 
Oldmolly

Oldmolly

1 april 2014 07:47

Du har en massa roliga saker att se fram emot. Särskilt våren. Den längtar vi alla efter.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Laika

1 april 2014 18:09

Här får vi nog längta lite till för idag snöade det igen. Inget som lade sig på marken förvisso, men lika trist för det säger jag nog allt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards