laikagumman

Direktlänk till inlägg 31 maj 2014

Massage

Av Laika - 31 maj 2014 18:32

Vilket blandat väder vi har nu. Det blir ju nästan omöjligt för mig att säga när jag vill gå ut. Matte och husse kan man ju inte lita på, de kan ju lika väl dra ut mig i regn som i solsken. Jag förstår inte varför de ska envisas så med att gå ut när det regnar, för inte är jag i alla fall kissnödig då inte. Det är nästan som magi, alla mina uträttar-behov försvinner om det regnar. Mycket praktiskt!


Fast just idag har jag prickat in uppehållsväder på mina promenader. Det var egentligen bara på förmiddagen som det regnade, sedan kom solen och då tog vi oss en längre runda. Vet ni vad jag hittade då? En spikmatta, fast egentligen kanske jag ska säga spikkudde för den var mer formad som en kudde. Matte såg inte till en början mitt fynd men när hon såg vad jag nosat fram drog hon bort mig från min nya massagekudde. Matte är väl rädd för att få konkurrens när det kommer till att massera mig, men så var inte fallet alls upplös matte mig. Hon berättade att den lilla spikkudden var en igelkott.


Jag tittade på den på lite avstånd och helt plötsligt började den gå. Åh vad lycklig jag blev, min spikkudde skulle följa med mig hem. Men till min besvikelse så ville den inte det. Matte lovade att hon skulle massera mig tusen gånger bättre än en igelkott när vi kom in.


Sagt och gjort. Åhh vad massage är skönt och avslappnande :)



 
 
Aamor

Aamor

31 maj 2014 20:45

Varför ska du tvunget ut när det regnar när nu din uträttar-behov försvinner ;-)
De där igelkottarna är hemskt söta och roliga att titta på men tyvärr inga höjdare att komma nära för de har såna där igelkottaloppor och de kliar om de kommer på en.
Vad du ser skönt avslappnad ut, måste ha varit en himla gottig massage du fick!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

31 maj 2014 21:01

Jag tror nog detta är den första igelkotten jag stötte på, konstigt egentligen för det finns rätt många här omkring. Matte har ju sett hur många som helst säger hon, skrytmåns liksom ;)
Ja, massagen var alldeles toppen :D

 
Kasper

Kasper

31 maj 2014 21:49

Jag har aldrig sett en igelkott i hela mitt liv! Men än är det tydligen inte för sent. :)
Åh, så du njuter, på bilden. PRECIS så där ser jag också ut säger matte, när vi morgongosar. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 maj 2014 22:17

Det är aldrig för sent, det kan jag säga som nu sett en igelkott, hihi. Åhh, jag kan tänka hur söt, hrmm...snygg du är när du ligger och gosar så :D

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

2 juni 2014 13:42

Hjo-Hjo brukar ta med sig stora tallkottar hem från rastningarna. Igelkottar har vi inte sett någon i Hjo ännu.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

2 juni 2014 16:56

Tallkottar är ju också väldigt roligt, även om de inte är lika levande som igelkottar, men desto mer tuggvänliga :D

 
carro

carro

2 juni 2014 17:09

Snacka om att leva livet :D

http://fallskarmshoppning.com

Laika

2 juni 2014 18:34

Ja, jag kan den konsten, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards