laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 juni 2014

Dopp i havet

Av Laika - 9 juni 2014 13:54

Lyxen med det fina vädret tar vi till vara på så gott vi kan. Matte och husse är båda lediga idag och direkt efter morgonpromenaden gick vi till bilen. Först var jag inte så sugen på att åka bil för jag ville vara ute och gosa i gräset, men när vi åkt en stund förstod jag vart vi var på väg. Hur kan en kvarts bilresa kännas som flera dagar? Det kändes som att vi aldrig skulle komma fram, men till slut var det detta jag såg:


Med glädjespring drog jag husse efter mig i kopplet. Han var inte alls lika snabb som jag, så jag fick vänta ikapp honom flera gånger. Jag sa till husse att det var lika bra att han släppte lös mig.


Jag sprang iväg på egen tass medan matte och husse försökte hålla mitt tempo.


"Men, ska ni komma nån gång? Matte, skynda dig och kasta ut en pinne i vattnet till mig".


Matte plockade upp en bra pinne och sedan var vattenleken igång.


Matte brukar vada ut i vattnet ibland men idag ville hon inte det, så jag lekte vattenspridare och stänkte ner henne med hjälp av mina öron. Dom är bra till mycket.


När man badat lite så väntar....


Just precis, lite sandrullningar.

Ser ni hur jag njuter? Detta är verkligen livet.

   


Jag vet inte om ni brukar få springfnatt, men när jag badat och sandrullat brukar jag få en massa spring i benen och den energin måste ju få komma ut så då tar jag några supersnabba varv.


Det är här mattes brist på att snabbhet kommer in. Kolla in dom här bilderna som inte alls blev som hon tänkt sig.


Matte hängde helt enkelt inte med i mina svängar. Har jag springfnatt sicksackar jag mitt i mitt springande och här kan man ju undra om det var så att matte skulle fota sanden och jag bara råkade springa in i bild för inte kan det väl varit mig hon försökte fota?

   


När jag var klar med mitt springande tog jag ett till dopp i havet och sedan var det dags för lite vila i sanden innan vi började gå tillbaka till bilen.


Ni kan tro att jag sovit gott hela eftermiddagen. Snart ska vi ut på en promenad så att husse kan hämta ut sitt paket. Att gå till vårt lilla centrum här är hur roligt som helst, det finns alltid folk där som vill klappa mig och jag älskar att kika in i affärerna. Kanske kan jag få matte och husse att köpa nån god mat till mig, hihi.

Skutt iväg, för nu har jag vilat klart. 

             

 
 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

9 juni 2014 14:41

Vi förstår verkligen att väntan känns lång när man är på väg till ett så underbart ställe! Så härligt det ser ut och vilka fina bilder på dig, du har nog lite vattenhund i dig :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

9 juni 2014 15:35

Ja, vi är sannerligen lite gjorda för varandra, jag och vatten :D

 
Aamor

Aamor

9 juni 2014 19:44

Vilken härlig dag du har haft!
Bra att du såg till att matte fick lite vattenstänk på sig i alla fall, hihi!
Springfnatt kan jag och syrran få när vi varit ute och gått en tur med mattefar och särskilt när vi blivit lite blöta, hihi!
Blev det så att du hamnade i duschen när du kom hem så matte och husse slipper sand i sin/er säng?

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 juni 2014 20:32

Ja men helt rätt du, det blev dusch :D Matte gillar bara sanden på stranden, men inte inne. Jag tycker då att man skulle fått strandkänsla även hemma, så vad är egentligen problemet? Tramsmatte ;)

 
Kasper

Kasper

9 juni 2014 21:05

Ååh, ljuvligt! Precis en sån där strand som jag älskar allra mest!
Springa i vatten, sandrulla, springa i vatten, sandrulla, springa... :)
Du är alldeles bestämt lika bra på att njuta som jag är! ;)
Och så söt du är sedan...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 juni 2014 20:30

Visst är det dom perfekta förhållandena :D Hade jag fått bestämma hade jag velat åka dit varenda solig dag, men riktigt så blir det tyvärr inte, men kanske det som gör det desto roligare när man väl kommer ut.

 
Kim

Kim

10 juni 2014 07:04

Jo, jag brukar liksom du få "springfnatt". Fast matte kallar det "hepphepp-anfall". Då brukar jag rusa runt, runt på tomten.
Kul att du också springer så snabbt att matte inte hinner med med kameran. De är ju inte så snabba som vi, stackarna.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

10 juni 2014 20:29

Hepphepp :) Det var ett bra ord för springfnatt :D Visst är det lite synd om de tvåbenta..de kan ha ganska många brister när man tänker efter. Vilken lyx att de får dela sina liv med oss :D

 
Ludde

Ludde

10 juni 2014 09:21

Visst är det skönt när hela flocken kan åka iväg till havet! Du far ju omkring på stranden och i vattnet som den värsta vildhund! Där ligger nog både Kasper och jag i lä även om det går rätt vilt till på våra rejs... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

10 juni 2014 20:27

Jag blir nästan som ombytt när vi kommer till stranden, få springa helt lös, bada och sandrulla är riktigt kalas. Jaga pinnar och rejsa runt matte och husse. Det är livet :D

 
Melody

Melody

10 juni 2014 20:11

Tänk jag som går vid havet varje dag och aldrig någonsin blir blöt om tassarna!
Jag aktar mig noga för vågorna, men sanden gillar jag!
Undrar om du fick gå raka vägen in i duschen när du kom hem?
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

10 juni 2014 20:24

Det fick jag du :D Matte vill alltid duscha bort all sand hon påstår följer med hem i min päls :) Hon uppskattar visst inte att gå i sand hemmavid, men ute går tydligen bra. vad är skillnaden?

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

11 juni 2014 14:00

Härligt med salta bad! Här mest kalla bad, Vättern på sin höjd 14 grader. Hjo-Hjo har badat upp till magen och husse till knäna. Det värker i vaderna. Ett långgrunt havsbad vore inte så dumt.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

11 juni 2014 19:35

Ja fy, hälsar matte... förfrysa sina vader i kallt vatten är inte en av hennes favoriter. Men jag tycker att hon kinkar, så himla kallt var det inte i vattnet :)

 
Edith

Edith

12 juni 2014 14:25

Havsbad och sandrull. Låter verkligen härligt. Och så lite springfnatt på det. Vilken underbar dag. Förstår att du blev trött på eftermiddagen.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

12 juni 2014 18:53

Ja, det är inte mycket som slår en sån dag :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards