laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 juni 2014

Jag försvann för ett tag...

Av Laika - 19 juni 2014 18:32

Dagen började mindre bra, det regnade massor och jag var jättenödig så det var bara att gå ut... helt utan protest.

Däremot ville jag in snabbare än kvickt när jag var klar. In mot eftermiddagen hade regnvädret passerat och solen kom fram och torkade allt det blöta. Då följde jag med ut med glädje.


Under promenaden försvann jag helt plötsligt fast matte hade mig kopplad... Nu undrar ni hur va?

Jag gjorde en riktig avstickare och försvann in i buskaget.

Där... på andra sidan buskaget, och tyvärr på andra sidan staketet fanns en katt som lekte med mig. Matte ville att jag skulle följa med henne men jag bara fortsatte leka med katten. Till slut tröttnade den och sprang iväg. Jag hade i alla fall aldrig någonsin tröttnat. Kanske bra att katten tröttnade då, sa matte. Annars hade vi ju aldrig kommit in, och in måste vi ju eftersom det ska packas lite inför bilresan imorgon på självaste midsommarafton. 


Nu blir det middag och jag ska få äta crepes. Som att slå ihop två av mina favoriter till en enda rätt. Hur bra är inte min matte egentligen, hihi.

 
 
Aamor

Aamor

19 juni 2014 19:39

Det är illa när man är så nödig och måste ut när det regnar!
Det var nog tur att katten gick iväg för är du som jag så tröttar man aldrig på att leka med katter, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 juni 2014 20:41

Så är det nog Aamor :) fast du får allt som oftast leka mycket närmare katterna än vad jag har fått äran att göra ;)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

19 juni 2014 19:44

Crepes - mums. Tror Hjo-Hjo, fast han har aldrig smakat. Trevlig midsommar!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

19 juni 2014 20:36

Det är verkligen riktigt mums mums vill jag lova :D

 
Melody

Melody

19 juni 2014 22:00

Vilken tur att du kom tillbaka! Trist med regn, men vi hoppas att det blir en
riktigt fin dag i morgon!
Matte och jag önskar er en riktigt glad och fin midsommarhelg.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

19 juni 2014 23:11

Ja, imorgon hoppas vi verkligen att det blir bra väder :D Glad midsommar på er med :)

 
Ludde

Ludde

19 juni 2014 23:15

Kattlek och crepes är ju toppen! Hoppas du får sol i morgon så det blir en trevlig midsommar när ni kommer fram... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 juni 2014 17:37

Det har varit jättesoligt och trevligt, har tom badat två gånger, vid två helt skilda sjöar :)

 
Kasper

Kasper

20 juni 2014 00:01

Hos mig blir det varken stress eller bilresa i midsommar, nu måste vi helt ägna helgen åt att få mig frisk. Fast ut på tomten får jag gå, om jag orkar.
Tänk att du fick leka med en katt, en ovanligt trevlig katt måste jag säga. Mina skulle aldrig ge sig till att leka eller gosa med någon annan hund än mig!
Ha det nu riktigt fint i helgen, och vi hoppas trots allt på sol och till och med lite värme!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 juni 2014 17:45

Nej men, är du dålig? Då är det nog bra att vila upp sig hemma. Hoppas på bättring snart :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards