laikagumman

Direktlänk till inlägg 30 juni 2014

Tidig morgon

Av Laika - 30 juni 2014 11:22

Mattes väckarklocka ringde chockerande tidigt imorse, att den ringde överhuvudtaget på hennes semester är väl bra konstigt. Förstod ingenting men när matte mumlade om någon tandläkare somnade jag om illa kvickt. Jag hade inga som helst planer på att gå till någon tandläkare, men som tur var så var det inte jag som skulle dit heller. Det var matte som skulle få sina tänder kollade.


Matte hälsar att den hemska kallelsen damp ner i brevlådan för kanske två veckor sedan och det var just där och då som hennes konstigheter med ilningar, ont i tänder och tandkött började. Hur många hål, hur mycket tandsten...ve och fasa, tänk om tänderna håller på att lossna. Matte är nog mer tandläkarrädd än vad jag är. Dock måste jag få meddela att min matte varit jätteduktig för inga hål och ingen tandsten hade hon. Nu kunde hon andas ut, och det gjorde vi med en lång morgonrunda.


Ja, om rundan ens skulle bli av till en början var inte så säkert. En kille klippte gräset rund stolpar och buskar med en trimmer. Jag som älskar att ligga på nyklippt gräs och gosa. Detta gräs var till och med härligt morgonsvalt. Bara för att matte vaknat oförskämt tidigt betyder det ju inte att jag var pigg och på alerten bara för att vi kom ut.


Jag gör mig då ingen brådska.


Matte drog lite i kopplet och frågade om jag skulle följa med. Detta svar fick hon:

ZZzzzzzz....


Till slut kom även jag igång och vi gick vår långa morgonpromenad :) När jag vaknar så här tidigt blir jag ju hungrig mycket snabbare så jag fick smaka lite på mattes lunch när vi kom in. Dessutom ville jag ha en godispinne. På tal om godispinnar, så har jag även varit och köpt gottis i min affär. Jag stannade till vid en godislåda och nosade massor, sa till matte att just dessa ville jag ha med mig hem. Jag fick även äta en i affären som de bjöd på. Det var små torkade biffkorvar, hur goda som helst.


Nu ska jag sova lite middag medan matte och husse tvättar och städar. Kanske hjälper jag till och dammar lite med svansen, hihi.

 
 
Ludde

Ludde

30 juni 2014 18:00

Bra att matten inte behövde komma tillbaks till tandläkaren förrän om ett år då! Visst är det trevligt med frukost tillsammans! Det var länge sedan jag var i godisaffären men det gör inte så mycket så länge det finns goda Luddekex som hussen bakat och allt mumsigt matten lagar. Nu får du väl sova lite längre när matten har semester i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

30 juni 2014 18:07

Jo, matten har lovat att jag inte ska behöva vakna så tidigt igen under resterande semester :)

 
Aamor

Aamor

30 juni 2014 18:18

Vilken tur att det inte var du som skulle till tandis. Skönt att mattes tänder klarade sig så galant.
det lät som min matte satte ett skratt i halsen när hon såg bilderna på dig och sen kommentaren "jo det känner jag igen"! Vet inte vad hon menar, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

30 juni 2014 19:22

Hon kanske kom att tänka på något roligt när hon tittade på min sida, helt utan anledning av bilderna menar jag, hihi. Men det är tur att vi inte låter oss påverkas av de tvåbenta så nämnvärt när det kommer till alla konstiga och skyndsamma måsten som de har ;)

 
Kim

Kim

30 juni 2014 20:51

Hej på dig, dammvippa där. Det skulle du ju passa alldeles utmärkt till :-)
Vet du min matte är också rädd för tandläkaren. Så rädd att hon måste dopa sig för att gå dit. Som väl är brukar hon heller inte ha hål, men väl en massa tandsten. Men tandläkaren säger, att det är bättre med tandsten än hål. Hon är förresten jättesnäll, så jag fattar inte vad matte är så rädd för.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

30 juni 2014 21:26

Ja, hellre tandsten än hål...om man nu måste välja. Det är inte lätt att vara tandläkare, stackarna...alla är bara rädda för dom ;)

 
Kasper

Kasper

30 juni 2014 22:30

Hihi, det var väl ett svar så gott som något - att lägga dig ner och somna när matte försöker dra dig med sig...
Tandläkare är otäcka grejer, och snart ska jag dit! Men det tänker jag absolut inte tänka på nu. Har nog ändå, för dom håller på och sticker mig i benet, där på Animalen. Har dom gjort två gånger nu.
Har jag nån gång talat om för dig att du är en sötis? ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

30 juni 2014 23:00

Då är du alltså så där lite tuff med bandage om benet nu då? Åhh mot din vita päls Kasper... du är ju alltid så snygg :) Fast sticken är väl förstås inget roligt alls :(

 
Edith

Edith

1 juli 2014 19:45

Usch ja, säger min matte också, inte är det kul att gå till tandläkaren och dyrt kan det också bli. Vad bra att du fick med dig lite gott godis från din affär. Små goda biffkorvar ska vi hålla utkik efter.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

4 juli 2014 14:36

Ja de är ju så väldigt goda :D kanske är de med fransk sting ännu godare, för matte säger att Frankrike ju har så god mat :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

4 juli 2014 13:10

Så lustigt - eller olustigt, hihi - för matte släpade sig också iväg till tandläkaren i veckan. En tand hade gått av och hennes bettskena hade gått sönder, så det var lite mer dramatiskt för henne. Men tanden blev lagad och alla sitter fortfarande på plats, så liksom din matte kan hon andas ut för den här gången :-)
Härliga promenadbilder på dig!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

4 juli 2014 14:33

Skönt att det gick bra med er matte också och att även hon kan andas ut nu :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards