laikagumman

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Rutiner

Av Laika - 31 juli 2014 22:30

Har jag berättat om hur husse och jag brukar åka på biltvätt? Då får jag byta baksäte till framsäte, och medan bilen tvättas delar vi på en varmkorv. Det är vår grej, vår rutin. Man ska inte missa några bra tillfällen! Därför passade jag även på att testa nya sovplatser, nu när det bjöds på bäddar av diverse material vill säga, som här:


Husses väska...

En väldigt skön bädd, voffade jag i mina drömmar. Jo, jag somnade på väskan bädden som husse säger att jag inte alls får lägga beslag på. Den som var så skön att ligga på. 


På vanlig tid blev det dessutom dags för middag, min nog bästa rutin, hihi. Det bjöds på revbensspjäll.

Från ena rutiner till andra, så är nu klockan lite efter halv elva på kvällen vilket innebär att min laika-klocka sagt att det är dags för god natt-bädden.


Gääässsp, man blir trött av goda mat- och slappardagar.


Nospussar och svansvift!




 
 
Aamor

Aamor

31 juli 2014 23:13

Bra rutiner ska man inte ändra på, hihi!
Jag har aldrig fått korv när jag varit med matte och tvättat bilen - okej det blir inte så ofta och sen hade jag nog inte ätit den heller, hihi!
Kanon plats att vila på för husse kan inte ta den utan att du märker nått.
Jag ska också sova nu, matte och jag gick en lång runda och sen har vi suttit och snackat med Arktis och hans matte i en timme nu!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

1 augusti 2014 22:15

Arktis måste vara bra stor nu, men det är ju lugna hundkex för du har sån bra pli på honom ;) Roligt att få umgås så lite då och då :D

 
Kasper

Kasper

31 juli 2014 23:35

Tänk så mycket jag missar - matte tvättar bilen själv hemma på tomten. Och ingen braig väska har hon heller.
Så var du både tacksam för och rädd om dina rutiner! :)
Men jag TYCKER faktiskt att hussen borde vara VÄLDIGT tacksam för att du passar hans väska så bra!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

1 augusti 2014 22:13

Men om din matte tvättar bilen hemma kan du väl sitta i den medan hon tvättar, eller äta korven på utsidan, hihi. Jag håller med dig Kasper, han borde vara tacksam ;)

 
Edith

Edith

1 augusti 2014 07:08

Visst är det trevligt med rutiner. Den där biltvättsrutinen lät speciellt trevlig, särskild varmkorven. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

1 augusti 2014 22:12

Säkert bland en av dom bästa :D

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

1 augusti 2014 11:12

Att dela på en varm korv vid biltvätten skulle nog också Hjo-Hjo uppskatta.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

1 augusti 2014 22:11

Japp, en alldeles underbart trevlig rutin :D

 
Kim

Kim

2 augusti 2014 07:05

Korvrutiner ska man värna om.
Tycker husse är snål, som inte låter dig ligga där på väskan och vakta den. Du gör ju bara din plikt.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

3 augusti 2014 19:07

Ja, och vaktar man så noga så bör man ju få sova på det man vaktar också, hihi.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 augusti 2014 18:49

Så himla bra rutin - biltvätt och varmkorv! Stat oil, eller? För där har jag varit med Matte och fått korv en gång, kommer jag ihåg, hihi!

Hot dogs-hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

3 augusti 2014 19:06

Visst är det? :D Ja, det har varit både statoil och ok-macken. Båda ställena har varmkorv så håll koll nästa gång ni stannar vid en mack :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards