laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

GOD JUL

Av Laika - 23 december 2014 15:15

Oj som dagarna springer iväg, det tycker både matte och husse. Min tid däremot, ja det känns som om den står still. Klapparna har nu hamnat under granen och lockar så. Det pysslas och fixas i köket och det doftar så gott. Tomten har hamnat vid granen igen och är så pratsam med mig att det inte är klokt.


Husse är ledig med mig, matte har högsäsong i butiken så hon jobbar massor men jag gosar med henne när hon kommer hem om kvällarna, för hon saknar ju mig så mycket när hon inte är hemma. Jag saknar henne också. 


Med denna bild, dock inte dagsfärsk, önskar vi er alla en fantastisk jul.


Massor med nospussar till er alla!
    

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

23 december 2014 16:47

En så gullig bild du bjuder oss på!
Vi önskar dig, matte och husse en härlig Jul tillbaka!

Kram, Julgos med många klapppar och gottis i matskålen
/Amanda å matte Julia

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

23 december 2014 21:17

Åh tackar. Ja en massa gottis i matskålen hoppas jag verkligen på, hihi.

 
Aamor

Aamor

23 december 2014 17:52

God Jul till er också!

Det är jobbigt att vänta på nått gott eller kul så det är klart att din tid kryper fram men snart kan du kasta dig över paketen och smaka en massa godsaker men du snacka bara med Tomten, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 december 2014 21:16

Ja, tomten och jag är bästa kompisar nu, hihi :D

 
Ludde

Ludde

23 december 2014 19:07

Åh! Lajka, du är så söt i julkläderna! Det måste vara toppen att ha både Tomten och alla klapparna på plats under granen! Klart att matten saknar dig på dagarna när hon jobbar men jag hoppas att ni tar igen det med mycket gos när hon kommer hem... Kramis och en riktigt God Jul!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 december 2014 21:16

Det är toppen, toppen :D Jag har tjuvat ett till paket nu, hihi, men matte hejdade mig och sa att jag allt får vänta men att det nu inte är så länge kvar :D

 
Kasper

Kasper

23 december 2014 21:17

Dagsfärsk eller inte - du är som vanligt sötare än sötast... :D
Det fixas just nu i mitt kök också - i ugnen står herr Jansson och väntar på avlösning. :)
Så bra att du och tomten liksom funnit varandra. :)
En riktigt God Jul på alla sätt, det är vad vi önskar dig och de dina!
/Kasper med matte och katter

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 december 2014 21:20

Jansson är ju så gottigt :D Här ska det sista fixas nu :D Jag är med och bevakar noga.

 
Kim

Kim

24 december 2014 07:50

Som vanligt söt som socker. God Jul på dig, tjejen!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

25 december 2014 19:56

Detsamma till er :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 december 2014 09:11

God Jul till världens sötaste lilla Tomte-Laika! Idag så ska du väl ändå få öppna dina paket :)

Julkramar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

25 december 2014 19:56

Ja, åh vad jag fick öppna paket :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards