laikagumman

Alla inlägg den 30 augusti 2014

Av Laika - 30 augusti 2014 20:13

På besök hos matteföräldrarna, japp det var min lördag det. Matte jobbade några timmar idag och husse jobbade några fler. Jag hamnade alldeles rätt som fick gosa med mattemor och mattefar. När min matte väl kom in på tomten satte jag mig i hallen och inväntade henne. När vi tagit igen förlorad tid började vi gå vår långpromenad hela vägen hem. Det är en promenad på runda sex kilometer och jag hittar precis hela vägen oavsett vägval, för jo det finns några olika vägar att välja mellan.


Vi började lite lugnt och fint så att jag kunde läsa eftermiddagens nyheter.

När jag var klar blev jag busig och full med spring. Började lite långsamt även här. Det är viktigt att värma upp matte först.

     
När jag märkte att hon hängde med så lade jag i en växel till.

Vi sprang och vi sprang.

Så här lång tunga kan man få efter en sådan springtur. Att titta på matte som blixtrar mig i ögonen ville jag inte det minsta lilla, hur mycket hon än bönade och bad. Men nu är det ju min imponerande tunga som är det viktiga, inte att titta på matte heller.

När vi gått genom en liten skog och kommit in på den asfalterade skogsrundan så träffade jag på den här lilla sötnosen. Matte minns inte vad vovven hette, så oförskämt va! Hade jag vetat att hon skulle glömma det skulle jag ju sett till att jag kom ihåg. Hon var i alla fall tolv år gammal och en väldigt lugn och kelig fröken. Hon berättade att hon precis kommit från det håll vi var på väg åt och att där fanns några trevliga ställen att läsa nyheter på. Hon hade rätt.

När vi sedan kommit så långt att vi var i höjd med min å var det naturligtvis dags att dricka lite. Jag sa till matte att jag faktiskt blir törstig av att gå på en solig eftermiddagspromenad. Att vattnet råkar vara extra gott en bit ut i ån kan ju inte jag rå för.

 

Jag tog ett litet extra varv i min å, kollade in ifall där fanns någon annan som badade men det var bara jag den här gången.

Sista biten hem och så fort vi kom innanför dörren ville jag ha middag. Husse kom hem precis lagom och vi åt lite extra gottigt med hamburgare till middag en härlig lördag som denna.


Nospussar och mätta kramar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards