laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 januari 2015

Att trotsa rädslor...

Av Laika - 29 januari 2015 19:45

Jag har aldrig gillat snabeldrakar. De har en så lång svans som jag kan snubbla över hur lätt som helst. För att inte tala om snabeldrakens kropp som dundrar in i dörrlister och bord. Ibland flyttar de på stolar också. Dessutom låter dom så mycket. Att matte och husse är dess kompis och drar ut den på visning av vår lägenhet titt som tätt är inte vidare roligt. Jag brukar hoppa upp i mattes och husses säng och ligga där och titta och lyssna tills jag vet att snabeldraken gått och lagt sig igen.


Men så hände något, den gamla snabeldraken försvann och hem kom en ny. Det var ett tag sedan och det spännande nu är att den är helt tyst. Det har liksom slutat vara en snabeldrake som dundrar fram och låter. Nu är det bara matte och husse som dundrar fram och viftar med ett munstycke, och matte och husse är jag ju inte rädd för.


Därför har jag numer slutat hoppa upp i sängen medan det dammsugs här hemma. Jag är helt enkelt med lite överallt. Idag ville jag inte flytta på mig när matte sa: tut tut. Jag satt på mattan i vardagsrummet och där satt jag bra. Inte ens när matte kom nära med munstycket flyttade jag på mig, hihi.

Min respekt och rädsla för snabeldrakar är numer som bortblåst.

Vad matte och husse tycker om det? Att jag är med överallt nu när det dammsugs, sitter i vägen och är så söt... tjaa, det borde dom nog gilla tror jag ;)


Nosgos på er!

 
 
Aamor

Aamor

29 januari 2015 20:46

Bra att du inte är rädd längre för den där typen. Jag brukar också få höra tut tut när matte dammsuger för jag är inte rädd för vår. Bara när jag var valp som den påverkade mig, magen satte igång samtidigt som dammsugaren satte igång, hihi!
Ser nästan ut som du utmanar dammsugaren med "min plats här, gå runt om" ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

30 januari 2015 20:54

Det blev matte som vann, inte jag eller snabeldraken. Matte fick som hon ville, jag flyttade på mig och stod bredvid och tittade när hon dammsög mattan. När hon var klar gosade jag i ordning mattan igen :D

 
Ludde

Ludde

29 januari 2015 22:21

Det måste dom ju gilla att DU är med hela tiden! Här hemma har dom låst in draken i källaren så husse tar bara fram snabeln och sätter fast i väggen när det ska städas så jag har kunnat vara med hela tiden. Det susar bar lite men jag flyttar helst på mig när den kommer FÖR nära. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

30 januari 2015 20:53

Åh så smidigt. Här följer ju kroppen med men det gör ingenting för den rullar tyst också :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

30 januari 2015 05:11

Ja, du är jättesöt där du står mitt i den nya snabeldrakens väg! Visst är de nya tystgående "drakarna" toppen och inget att vara rädd för ;-)

Kram å Nosgos Sötaste Laika

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

30 januari 2015 20:51

Ja, dom är verkligen bra :) Det är till och med lite kul att springa i vägen, hihi.

 
Lillian

Lillian

30 januari 2015 10:31

Oi, det var kjekt med en som ikke bråker!

http://www.sognafaret.no

Laika

30 januari 2015 20:51

Visst är det? :D Jag är så nöjd så.

 
Edith

Edith

30 januari 2015 11:59

Jag håller med dig. Fy för snabeldrakar! Matte och husse har en snabeldrake som dundrar och lever om så man blir alldeles matt. Jag brukar skälla på den. Hilda bryr sig inte. Hon bara går och lägger sig, cool som hon är. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

30 januari 2015 20:50

Hihi, ja Hilda hon är en riktig tuffing :D

 
Melody

Melody

30 januari 2015 17:48

Snabeldraken är en av de få saker jag inte gillar, så det vore väldigt bra om min matte och husse också kunde skaffa sig en som inte låter.
Nu misstänker matte att ni har skaffat en centraldammsugare och det lär inte bli lätt att installera i det här huset! Hoppas kan man ju…
Hoppas Ni får en fredag med mycket mys!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

30 januari 2015 20:25

Det är faktiskt inte en centraldammsugare, utan den för närvarande mest tystlåtna dammsugaren på marknaden och nog är den rätt tyst :D

 
Kasper

Kasper

31 januari 2015 02:18

I går försökte jag kommentera, men då vägrade Bloggplatsen se min kommentar!
Och nu har jag glömt den, och är jättetrött.
Men att du är både modig och jättesöt, det skrev jag säkert. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

2 februari 2015 14:27

Nej men vad säger du? Så får de inte behandla er heller! Kasper med matte och missar, de kommentarerna väger tungt :)

 
Kim

Kim

31 januari 2015 16:27

Du som är så stor nu, är väl inte rädd för sånt. Du är väl inte ens rädd för skott, som jag avskyr.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

2 februari 2015 14:29

Mjaa, snabeldraken har inte varit min favorit innan, jag har gärna hållit mig undan, men nu bryr jag mig inte det minsta. Skott och andra höga ljud är inget att bry sig om, det är mer spännande att se var de kom ifrån ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 februari 2015 08:38

Du är modig du! När Matte öppnar städskåpet så rusar jag till ytterdörren för jag vill verkligen inte vara inne när den usla Draken kommer fram. Nu är väl inte vår Drake bland det tystaste som finns men jag går inte förbi den även om den är avstängd!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

2 februari 2015 14:22

Men himla roligt om du kan vara ute medan matte dammsuger i så fall. Det hade jag med kunnat föredra, men jag får inte åka ner själv med hissen och gå ut ensam ;) Bor visst inte lika smidigt till som du, hihi.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

2 februari 2015 12:08

Bra med en tystgående drake. Våran är inte heller så högljudd och Hjo-Hjo bryr sig inte längre. Fast hemskt tråkiga är de där dammsugardagarna.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

2 februari 2015 14:21

Ja fy hundan vad det är trist. En långpromenad i skogen är mycket roligare, det håller nog till och med matte med om :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards