laikagumman

Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Frukost på sängen

Av Laika - 2 mars 2015 20:53

Frukost på sängen, ja tack! Det var matte som steg upp och gjorde i ordning frukost och kröp ner i sängen igen för att avnjuta den. Jag blev helt plötsligt hur pigg som helst och satte mig framför matte, nära, nära.


En bit av den där frukostkorven skulle jag kunna smaka matte, eller en ostskiva kanske.

Jag tittade på mattes goda smörgås och sedan tittade jag på matte. Om jag fick smaka något? Jo då, jag fick halva hennes ena smörgås med både korv och ost på. När vi ätit klart klev matte upp och gjorde sina morgonbestyr. Det är ju arbetsvecka även om helgen börjar redan på fredag för oss. Jag sträckte på mig och följde med matte och husse ut på morgonrundan. Det är ganska trist väder ute, blåser en massa och kallt är det också. Mycket roligare att leta godis inomhus istället.


Förresten fick jag äta kalops till middag idag igen. Matte har fixat matlådor till mig så jag kan få mumsa i mig denna goda mat vid flera andra tillfällen. De kokta morötterna blir fantastiskt goda tillsammans med högreven. Vet inte vilket av det jag kan äta mest av. Potatisen som är till är ett ganska onödigt tillbehör om jag ska vara ärlig, men ligger det på min tallrik så hamnar det i min mage.


Nu ska jag snart ut på sista rundan och sedan ska jag hinna hoppa upp i sängen och ta husses plats före honom. Det är hans tur att vara förkyld och han hostar så mycket att jag knappt kan sova. Förra natten sov han i vardagsrummet, nerbäddad i soffan. Där kan han få sova i natt igen, hihi. Vadå, inte ofta jag får en så stor säng alldeles för mig själv, och jag ska ändå säga att jag kan bli rätt lång när jag sträcker på mig, faktiskt.


Nosgos!

 
 
Kasper

Kasper

3 mars 2015 00:15

Frukost på sängen - det har jag minsann aldrig fått! Min matte borde också äta frukost i sängen!
Sötis-Laika, du har det allt väldigt bra. :) Fattas bara, förresten!
Och jag tror visst att du kan bli väldigt lång om du vill... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

3 mars 2015 20:26

Ja, jag tror nog att jag nästan kan bli lika lång som husse, eller åtminstone lika lång som matte om jag sträcker på mig, hihi.
Jag kan absolut leva med frukost på sängen, nu är det ju inte första gången men det är för att matte tycker om att krypa ner i bädden igen och äta en liten frukost innan hon stiger upp helt. Det är en bra egenskap med min matte, hihi.

 
Oldmolly

Oldmolly

3 mars 2015 09:15

Så snäll du är som vikarierar för husse. Inte lätt för en så liten hund, att värma upp en så stor säng.
Hälsa husse och önska god bättring.

http://oldmolly.bloggplatsen.se

Laika

3 mars 2015 20:24

Jag tycker nog att jag gör ett rätt bra jobb, hans sänghalva är väl omhändertagen, kuddar och täcke välpuffat, plus att sängen är varm :) Han blir nog väldigt nöjd när han kommer tillbaka in i sovrummet och kan ligga ner och sova utan att näsan täpps igen och hostan tar över.

 
Julia

Julia

3 mars 2015 15:46

Nog är det fint som snus med frukost i sängen. Extra lyxigt hade det varit för matte OM husse hade kommit med en frukostbricka ;-)

Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

3 mars 2015 20:23

Just precis, det hade det verkligen varit, hälsar matte ;)

 
Edith

Edith

4 mars 2015 15:21

Det där med att få smaka av mattes smörgås känner jag och Hilda igen. Varje morgon när det är dags för frukost sitter Hilda och jag i givakt vid mattens stol. Och det brukar faktiskt löna sig.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

4 mars 2015 20:01

Det är kanon när det lönar sig :D Tur att våra mattar och hussar är så snälla :)

 
Aamor

Aamor

4 mars 2015 18:31

Det var väl klart att även du skulle få frukost i sängen om matte åt där, tänk om du hade samlat ner hela sängen för att var sugen, hihi! Mysigt måste ni haft.
Lite synd om husse som är sjuk men skönt för dig att få låna hela hans säng men bäst är nog att ha bägge på samma plats ändå.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 mars 2015 19:49

Frukost i sängen är bra grejer, hihi. Husse blir bättre och bättre så snart ska han försöka få tillbaka sin säng ;)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

5 mars 2015 15:47

Inte mer än rätt att matte delade med sig, det är ju inte bara tvåbeningarna som gillar frukost i sängen :-) Skönt med en hel säng för sig själv, men vi håller ändå tummar och tassar att husse snart blir frisk :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

7 mars 2015 18:21

Nog är det gosigt att sova så stort alldeles för sig själv, men mysigt att ligga intill med förstås :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

6 mars 2015 13:00

Ja du Laika - mat är gott. Både för hund och husse/matte. Och godare för vart år som går.
Trevlig helg!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

7 mars 2015 18:20

Helt sant :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards