laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Härlig vårdag!

Av Laika - 14 mars 2015 14:33

Imorse fick jag väcka matte och husse för att jag ville ut på morgonpromenad. Jag såg minasann genom de igendragna gardinerna att solen sken där ute. Japp, en riktigt härlig vårmorgon var det. Vi gick upp förbi en loppis och sånt bara älskar jag. Där fanns massor med folk att nosa och heja på. En man hade en jättestor tiger i sin famn. Svansen på den hängde ner så långt att jag kunde nosa på den, så nu vet jag hur tigrar luktar ifall jag skulle möta på en igen. Våra skogar kan ju vara rena rama djungeln så man vet ju aldrig.


När vi kom in fick jag en ordentlig genomkamning. Det här är ju livet.

Matte hade ju lite andra planer mer än att bara kamma mig, hon nämnde något om att jag behövde friseras i ansiktet och få tassarna ansade. En helkroppsklippning sa hon kan få vänta ett tag till, vi avvaktar så att vi vet att våren kommit för att stanna. Annars är matte bra på att klippa mig alldeles för tidigt på året och nu på äldre dagar hatar jag att frysa mer än någonsin.


Kamning är livet, men klippning är trist även om det bara gäller lite ansande. Jag villade bort matte och sa att jag ville gå ut igen. Vi gick en kortare runda, jag passade på att gräsrulla och springa genom en lerpöl som fanns på gräsmattan. Matte och husse gick på stigen som fanns medan jag valde leran. Gissa vem som fick duscha när vi kom in. Klippningen kom jag inte undan även om jag trodde att jag lyckats få matte på andra tankar. Nu fläktar det i alla fall skönt om labbarna, mina öron är lite kortare och ansiktsbehåringen är i schack igen. Matte säger att jag ser ut som Laika igen, hihi.


Efter duschningen ville jag inte fönas utan jag hoppade upp i mattes och husses säng. Matte bäddade in mig i ett badlakan och efter ett tag somnade jag gott.

Ikväll ska vi nog göra som så många andra, kolla på melodifestivalen. Jag är inte lika intresserad så kanske jag ligger på min matta i vardagsrummet och äter på ett märgben eller så. Matte velar med middagen och pratar om allt från crepes, lasagne till nån kycklingrätt. Jag kan som vanligt tänka mig allt av detta, hihi.


Våriga nospussar! 


 
 
Julia

Julia

14 mars 2015 16:42

Vi skippar "Meloditjohejsan", ser nog nån film ur vårt DVD bibliotek istället. Det finns många filmer att välja på :)
Jättegulliga bilder på dig, Sötnos. Du är rena sockerchocken :)
Ha en fortsatt mysig lördag!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

14 mars 2015 18:29

Matte gillar också filmer, men här hemma finns inte många att välja på så vi tjohejar med mellon :D

 
Ludde

Ludde

14 mars 2015 19:51

Det blev väl en skön promenad med rull och lera! Hoppas att du fick alla alternativen till middag! Nu ska vi kolla på mellon för vi har inte sett några av de tidigare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

14 mars 2015 23:18

Lera är skönt för labbarna och magen :) Rena spahelgen, hihi.

 
Kasper

Kasper

15 mars 2015 01:36

Blev lite orolig nu - om du kanske rentav möter en tiger i din skog. Men vore kanske inte så farligt, du charmar den nog... ;)
Jag gillar inte alls att bli kammad, men får förstås finna mig i det ibland. Men bara ibland. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 mars 2015 17:35

Hihi, hittills har jag inte träffat på någon tiger så jag tror risken att jag faktiskt möter på en är ganska liten, men man vet ju aldrig ;) men det är bra att veta hur de doftar så man inte blir förundrad om ett möte skulle råka inträffa :D

 
Aamor

Aamor

15 mars 2015 12:21

Attans va att du inte lyckades förvilla matte och hennes ansningsplaner, hihi! Visst är det skönt efteråt men undertiden, nä inte lika kul!
Bra val att mysa i sängen för fönen gillar inte jag heller.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

15 mars 2015 17:32

Förut fönades jag jämt, men du har alltid skrivit att du ligger inlindad under en längre tid och bara myser, så jag blev ju med tvungen att prova och numer vill jag helst inte fönas alls :) Matte frågar alltid men jag väljer bort det.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

15 mars 2015 14:36

Visst är det konstigt att mattarna inte ger sig när det gäller klipp och dusch? Men jaja, ganska skönt när det är klart!

Bella

http://Bellas dogblogg

Laika

15 mars 2015 17:31

Dom är ihärdiga ;) Men visst är det rätt skönt när det är gjort.

 
Oldmolly

Oldmolly

16 mars 2015 21:00

Det låter som du haft en mysig helg, trots klippnin

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

17 mars 2015 19:47

Det har jag absolut haft :D

 
Edith

Edith

17 mars 2015 14:08

Du är som Hilda. Hon älskar att rulla sig i lera och sedan bada i vattenpölarna eller tvärtom.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

17 mars 2015 19:46

Hihi, ja det är så härligt så du anar inte :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards