laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Underbara sol

Av Laika - 17 mars 2015 19:47

Trots arbetsvecka och tidig uppgång på morgonen så njuter vi allt vi kan av att solen skiner. Speciellt nu när de hotar med snö till helgen, men den luringen går jag inte på. Jag kan ju gräsrulla nu och dricka kallt vatten i min å, sitta på bänken tillsammans med matte och äta en godisbit och njuta av att solen värmer.  Min kattkompis har ju blivit utsläppt från sin vintervila och lunkar nu på i området och hälsar på alla som är snälla. Inte kan väl det få komma mer snö då heller?

 
Efter soliga och härliga promenader blir man så klart lite trött och måste vila upp sig. Just idag stannade det till flera stycken som ville klappa mig och säga hej. Jag viftade med svansen, säkert lika fort som en helikopterpropeller. Det resulterade naturligtvis i att min svans var trött när vi kom hem. Jag är noga med att hela jag får specialbehandling, även min svans. Visst ligger min svans lite kungligt? Hihi Eller ska jag säga drottningaktigt?

Efter lite vila var jag igång igen som vanligt. Fast det är klart, man blir ju väldigt hungrig när man promenerar och äter godis på en bänk. Middagen idag fick bli lax med ris, hur gott som helst.


Helst vill jag ut snart igen eftersom jag vet att min kattkompis nog är där ute någonstans och bara väntar på att få hälsa på mig, så tror jag i alla fall, hihi.


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

17 mars 2015 21:15

Vi får verkligen inte hoppas att ni får mer snö nu för när det känns som våren kommer vill man inte att den ska skrämmas bort igen!
Det är så kul när tvåbeningar vill snacka med en och hälsar också kela lite eller mycket ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 mars 2015 18:12

Ja, alla sådana roliga möten tycker jag verkligen om :)

 
Ludde

Ludde

17 mars 2015 22:30

Jag tror inte att den snön som vågar sig ned till helgen blir särskilt långvarig. Bara precis så mycket att gräsmattorna får sig lite extra fukt så dom kan växa sig ännu grönare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 mars 2015 18:11

Du är ju så klok Ludde så jag väljer att tryggt tro på dina ord :D Och grönare gräsmattor vill vi ju alla ha :)

 
Melody

Melody

18 mars 2015 19:37

Vi hörde också att de pratade om bakslag på väderleksprognosen, men här väljer vi att tolka det som att det är dags att vara inne i helgen och baka en massa goda saker! Inte sjutton får våren dra sig tillbaka, det accepterar vi bara inte!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

19 mars 2015 22:33

Åh mums, baka är både roligt och gott hälsar matte :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

18 mars 2015 19:52

Nej, nån snö vil vi inte ha! Men vi gör som du och litar på Ludde :)
Gröna gräsmattor är vad vi vill se nu!

Kram å puss på sötaste nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

19 mars 2015 22:31

Hihi, det gör ni rätt i :D

 
Kasper

Kasper

19 mars 2015 01:30

Nu blev jag tvungen att kolla - och det SKA ju komma snö till helgen! Ganska mycket!!
Då ska jag snörulla, men visst vill vi egentligen ha bara riktig vår nu.
Men jag tror som kloka Ludde - den stannar nog inte kvar länge. Jag tycker att två timmar vore lagom... :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 mars 2015 22:30

Två timmar är alldeles perfekt Kasper :D Det tassar vi på :)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

20 mars 2015 14:35

Ja, hurra och hurrjam för solen, nu väntar vi bara på värmen också - snön är strängt förbjuden att hälsa på från och med nu!
Klart man blir trött i både svans och kropp när man som du går in för umgänget med både kropp och själ!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

21 mars 2015 13:01

Vet ni? Den där snön lyssnade inte på någons önskan om att hålla sig borta, fast jag har haft jätteroligt ute i snön ändå :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

21 mars 2015 10:11

Oj, vad du var lik mig där du ligger och vilar helikoptersvansen, säger min matte! Och jag håller med er andra - ingen mer snö.

Vårhälsning från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

21 mars 2015 12:58

Hihi, visst är det viktigt att sträcka på svansen och se till att den med ligger skönt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards