laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Pippi långstrump

Av Laika - 17 april 2015 21:23

Det där med sovplatser är viktigt. Bäddar matte rent och min kudde och mitt täcke hamnar i mattes och husses säng medan hon vänder upp och ned på allt... ja, vart ska en stackars Laika då ta vägen? Den andra bädden i sovrummet, eller den nya bädden i vardagsrummet, eller kanaske gosemattan? 


Nej, upp i mattes och husses säng så klart. Att dessutom sova som Pippi långstrump, jo det lovar jag är kalasskönt.

Tut tut, sa matte.... jag sa: Zzzzzz.

Till slut fick jag flytta ner i min nybäddade säng och matte kunde bädda om deras säng. Ut på promenad och förbi hästarna och in en sväng i skogen. Såna promenader gör en trött och då måste man ju få äta gott till middag. Det fick jag inte idag, fast det är fredag och allt. Vanlig blöt hundmat blev det för matte sa att jag inte fick äta deras middag som var kassler, att det är för salt för mig. Men jag gillar ju salt, ostbågar är gott, salta potatischips med. Mattes kvällssmörgås med ägg och kaviar är också gott, väldigt osalt, så den sa jag till matte att hon skulle dela med mig eftersom jag nästan svalt ihjäl. Jag mumsade med gott samvete och ville ha mer och mer och mer... Matte har nu lovat mig att jag ska få godare middag imorgon, hihi.


Nospussar och trevlig helg!


 
 
Ludde

Ludde

17 april 2015 22:28

Visst är det skönt att ha många sovplatser att välja på! Knepigt det där med för salt mat. Jag var hos min Nisse igår och han hade en massa salami och andra korvar och skinkor. Jag fick bara uttepyttetunna skivor. Två stycken!!! Tur att matte hade tagit med både Frolic och leversnittar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 april 2015 20:23

Visst är det lite knepigt för det är ju så gott. Är det så att det är så gott att de tvåbenta vill äta det själva och säger att det inte är bra för oss om vi äter för mycket? Börjar ana nåt...

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

18 april 2015 10:06

Nej, kassler är inget för hunden. Och inte äggvita sägs det. Vet inte, Hjo-Hjo fick smaka lite äggröra idag och har så gjort tidigare utan att må dåligt. Gott att sova som Pippi.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

18 april 2015 20:22

Rå äggvita har matte hört inte är bra, men vem vill äta rå äggvita? Nej jag äter kokt och stekt ägg :) Mums. Kassler får jag bara smaka en pyttebit av, trååååkigt ;)

 
Aamor

Aamor

18 april 2015 16:45

Min syrra brukar också sova så men då med rumpan i sin säng och kroppen på golvet. Jag har aldrig funnit vitsen med det men det är säkert toppen, ser skojigt ut i alla fall, hihi!
Hoppas du fick godare mat idag än hundmat för det är ju lördag idag och det kräver nått extra smarrigt till just dig ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 april 2015 20:19

Kanske är en tikgrej då :) Man sover väldigt bra kan jag lova, hihi.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

19 april 2015 06:47

Hon var både rolig och smart, Pippi Långstrump...
Precis som du, Busfrö ;-)
Gullig bild på dig, som vanligt.

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

19 april 2015 19:24

Hihihi, jag tror jag håller med ;)

 
Kim

Kim

19 april 2015 08:21

Du har det faktiskt väldigt bra du. Jag får alltid bara torrt hundfoder :-(

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

19 april 2015 19:23

Jag har det absolut bra :D En glad mage ger en glad hund, hihi.

 
Edith

Edith

19 april 2015 14:28

Nej det är nog inte så bra med salt mat till oss hundar. Hoppas du fick något smarrigt till middag igår. Hilda och jag äter våra kulor både till frukost och middag, men vi brukar få lite 'extra' ovanpå.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

19 april 2015 19:23

För det mesta blir jag matad med god mat, men ibland tryter liksom mattes och husses inspiration och då blir det tråkmat, men helgen har bara bjudit på bra mat :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards