laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Matte kan man inte lura

Av Laika - 23 april 2015 19:21

Kvällsrundan igår blev senare än vanligt, antagligen för att morgonen också blev senare än vanligt. Matte är ledig idag och vi passade på att gå en långrunda i skogen. Dock blev det nästan spring genom skogen för det blåste så mycket att träden gungade mot varandra och knakade vilt.


Inomhus var det betydligt mer vindstilla så jag och matte gosade upp oss i soffan. Jag blev killad på magen medan matte läste en bok. Senare på eftermiddagen tog vi en ny runda, lika blåsig den. När vi kom in på nytt ville jag ha mitt eftermiddagsgodis. När jag fått den försvann jag och sedan kom jag tillbaka till köket lika fort igen. Jag sa till matte att jag ville ha en till godis för den andra var slut, men hon gick inte på den. Attans!


Matte gick runt lite i lägenheten och sedan ropade hon på mig och sa att min godis ju ligger i min bädd, att jag skulle äta upp den innan jag kom och ville ha nya.

Mäh, matte förstår ju inte mitt egna godislager och hur jag vill ha det. Under lite protest klev jag upp i min bädd och fick jag nöja mig med bara en godispinne, suck. Allt är visst inte bajs som glimmar.

Till middag blev jag i alla fall glad för det luktade pannkakor från köket. Japp, matte stekte pannkakor till mig. Själv sa hon att hon skulle hålla sig till sallad just idag. Men på lördag har hon sagt att hon ska steka amerikanska pannkakor och äta med lite lönnsirap och jordgubbar, för då får hon lyxa till det lite. Det betyder med andra ord för min egen del att jag fick pannkakor till middag idag samt kommer få en fantastiskt god frukost på lördag, säkert en god middag också. Tjohooo.  


Nospussar!

 
 
Lillian

Lillian

23 april 2015 19:47

Så kjekt med mamser som har fri dager. Da blir det masse kos og god mat! Heldig du <3

http://www.sognafaret.no

Laika

23 april 2015 22:14

Helt klart :) Älskar när både hon och husse är lediga :)

 
Kasper

Kasper

23 april 2015 22:54

Jaså, du får inte heller ha ett eget godislager, med full egen kontroll.
Nåja, våra tvåbenta är ju rätt generösa, så vi klarar oss förstås.
I morgon ska min torkapparaten få jobba igen. Behöver nya både "flata knaperkakor" och mysiga små fyrkanter. :)
Kanske tur trots allt, att matte kommer att portionera... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

25 april 2015 20:23

Åh ska det dofta så där gottigt hemma hos dig nu :D Underbart. Hoppas du får generöst med lördagsgodis i helgen :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

24 april 2015 09:31

Vi, mattar är bara lättlurade ibland ;-)
Inte dåligt med pannkisar, men det VAR ju torsdag igår ;-)
Lyxiga amerikanska pankakor med ALLA tillbehör hör helgfrukostar till! Du har verkligen nåt gott att se fram emot, precis som din matte å husse.
Ha enmindreblåsig fredag!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

25 april 2015 20:21

De borde kunna vara mer lättlurade tycker jag, hihi. Hade gynnat mig mer ;)
Ja, sådana pannkakor var hur goda som helst :)

 
Ludde

Ludde

24 april 2015 13:10

Visst är det härligt med sovmorgon. Vilken god idé av matten att göra många pannkakor... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

25 april 2015 20:19

Visst var det, ibland är min matte riktigt klok och bra, hihi.

 
Aamor

Aamor

24 april 2015 18:11

Synd att det blåste så mycket nu när matte var ledig och ni hade kunnat mysa och njuta av friheten i skogen.
Gick inte din matte på att ge dig en bit till, det gör min för hon har olika sorter och då måste jag ha en av varje, hihi!
Ett visst godislager är ett måste och då ska de finnas så man själv kan gå och ta när man blir sugen.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 april 2015 20:19

Egna godislager är viktigt. Nu brukar jag ha en frolicskål framme som för det mesta är fylld men jag måste ju så klart ha andra gottisar att leta fram när jag blir sugen :D

 
Melody

Melody

25 april 2015 20:50

Godislager? Vad är det för något? Mina godisar tar slut på direkten!
Pannkakor till frukost! Hm… jag tror jag rymmer hem till dig!
Här får jag bara en klick keso i min skål när matte äter sin frukost.
Nog kan man bli bra avundsjuk på dig din sötnos!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

26 april 2015 12:52

Jo, keso är bättre än pannkakor, visst :D Du är så välkommen hit på lite god mat om du vill, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards