laikagumman

Direktlänk till inlägg 30 juni 2015

Nya skor!

Av Laika - 30 juni 2015 16:18

Jag har skaffat nya skor, men det berättar jag mer om snart.

Idag har sol och moln bråkats vid, men molnen besegrade solen och det resulterade i att matte och jag åkte hem till mattemor på vår lediga dag. Det sägs ju att svampen redan kommit med tanke på hur mycket det regnat, så därför gav vi oss iväg till skogen för att se om det låg någon sanning bakom de där orden matte hört.


Vi gick längs med gångvägar och in på småstigar, snåriga stigar och inga stigar alls. Gamla trädstammar hoppade jag över som vilken höjdhoppare som helst.

Jag snubblade ner i en grop också och satte säkert ett höjdhopparrekord när jag skulle hoppa över en trädstam som vält och hamnat lite på sniskan. Nog hade jag kommit under stammen men jag kom också över den, hihi.  


Ett litet glädjetjut kom från matte när hon såg världens minsta kantarell. En kantarell betyder ju flera kantareller och visst var det sant, men de behövde växa till sig lite mer så många fick bli kvar i skogen. Trattisar såg vi inga alls och ja... där slutar mattes och mattemors svampkunskaper, i alla fall när det kommer till vad de vågar plocka och sedan äta säkert. 


Förutom alla myggen som jag för övrigt inte hade några problem med så var det en riktig trevlig runda i skogen, jag sprang kors och tvärs, tyckte vi kunde ta andra vägar men när jag insåg att ingen ville följa med mig så fick jag vända tillbaka. Jag sprang före och jag sprang efter. Det här med skogar är verkligen min grej.


Jo förresten, det där med skorna... Jag passade på att prova ut ett par lurviga i skogen. Snygga va? Fast jag tycker kanske att dom är lite för mörka i färgen för mig.

 

Matte sa att jag kunde få duscha av dom där leriga skorna när vi kom hem, så därför passade jag på att ta en till tur genom lervällingen, mjukt och skönt för labbarna. Lite svalkande också. När vi kom hem till mattemor låg jag på altanen och njöt av att det inte regnade, men det gjorde jag inte så länge för rätt vad det var så kom där en skur. Då tackade jag och matte för oss och åkte hem. Vi får ge skogen och svamparna lite tid innan nästa besök.


Världens tommaste Laikamage är hungrig, dags för middag. Sedan kommer jag säkert att sova riktigt gott.


Nospussar! 

 
 
julia

julia

30 juni 2015 18:04

Hoppas att tassarna har återfått sin färg efter att ha sprungit i lervällingen och busat i skogen ;-)
Fina bilder på dig, som vanligt. Tack för att ni visar dem!
Ha en fortsatt trevlig tisdag.

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

30 juni 2015 19:34

Det har dom fått nu :) Och det känns rätt skönt faktiskt.

 
Aamor

Aamor

30 juni 2015 18:32

Du är ju en riktig atlet! Min matte säger att jag hade nog satt mig ner och bara tittat på trädet och låtit henne bära mig över, hon kan ju tro det för hade jag velat hoppa hade jag, hihi!
Hoppas nu ingen annan hittar era kantareller.
Dina ljusa skor är nog snyggare och framförallt mjukare, i alla fall när de mörka torkat blir de nog hårda!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

30 juni 2015 19:37

Du har nog säkert också ett par riktiga fjädrar gömda i benen, hihi. Men kan man få matten att göra en massa åt en, så varför inte :D
Ja, vi får hoppas de växer till sig och väntar på oss så ingen annan hinner före.

 
Kasper

Kasper

30 juni 2015 20:50

Trattisarna lär du förhoppningsvis få vänta på länge än!
Förvånar mig inte ett dugg, att du flyger över i stället för att krypa under! :D
Visst är det härligt att få gegga ner tassarna riktigt ordentligt, men det klart att det också är skönt när geggan försvinner. Så att man kan gegga till sig igen, när man får lust. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

30 juni 2015 21:33

Ja, vi hoppas på att få plocka lite blåbär innan trattisarna, matten som jag gillar visst skogen riktigt ordentligt :D
Ja hade man inte blivit duschad emellan gångerna hade det nog inte varit lika roligt att skita ner sig ;)

 
Ludde

Ludde

30 juni 2015 23:38

Nu har du nog världens finaste tassar efter den inpackningen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 juli 2015 20:30

Jodå, dom springer jag bra med idag :D Lena och fina :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

2 juli 2015 14:31

Bra jobbat med trädstamshöjdhoppet! :-) Och jättebra att ni lämnade kvar svamparna, nästa gång ni kommer har de säkert blivit mycket större!
Jamarfina skor, men vi antar att du tyvärr inte fick behålla dem på så länge :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

3 juli 2015 19:59

Matte förklarade för mig att man inte har skor på sig inomhus så de rök snabbare än kvickt efter att vi kommit hem :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

2 juli 2015 14:35

Hahaha, det var jättesnygga skor!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

3 juli 2015 19:57

Tack, tack :D

 
Melody

Melody

3 juli 2015 07:20

Praktiskt med skor som går att duscha av sig, synd bara att inte min matte satsat på sådana under sin livstid! Hon skulle ha haft lite mera pengar på sitt konto då och inte så många skorkartonger att flytta på nu!
Det var säkert vårdande för dina tassar med ett lerbad!
Hoppas nu ingen annan kommer och hittar ert svampställe!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

3 juli 2015 19:57

Min matte skulle också behövt sådana skor, även hon har lite för många par. Ja det tycker i alla fall husse, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards