laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 september 2015

I väntan på...

Av Laika - 12 september 2015 15:39

Husse åkte iväg och jobbade lite idag, jag tog sovmorgon med matte. På morgonrundan blev jag glad över att inte vara den lättaste hunden i världen för då hade jag blåst iväg med vindarna. Träden riktigt vek sig när vindbyarna svepte in. Men så hände det... jag gjorde min nummer tvåa och till min förvåning så blev jag med ens en av de lättaste hundarna i världen, jag höll på att blåsa bort. När husse då kom hem lagom till lunch och dessutom hade med sig färdiggrillad revbensspjäll så talade jag om hur lätt och skör jag var, att min mage bara var ett stort svart hål som behövde lite tyngd.


Kan berätta att jag nu ätit upp mig och kan stå stadigt i vindarna igen. Skönt.

För säkerhetsskull fick jag också en eftermiddagsgodis. Den åt jag på balkongen, i soffan.

Nu doftar lägenheten så otroligt gott. Det är långkok på gång säger matte. Till middag väntas kalops, och jag har min alldeles egna gryta som kokar upp min alldeles egna kalops, utan lagerblad och kryddpeppar. Jag bara väntar och väntar... magen knorrar nog snart igen, hihi.


Nu ska matte få rå om mig lite mer, jag ska kammas och bli klappad på magen som hon alltid gör efteråt.


Trevlig helg på er :)

Nospussar!


 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

12 september 2015 17:30

Vilken tur att du hade matte i andra änden på snöret... För TÄNK om du HADE blåst bort *ryyyser*
Mysig att få en alldeles egen kalops. speciellt lagad till BARA dig! Då lär bli liiite tyngre efter maten ;-)
Trevlig helg till er också!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

12 september 2015 19:33

Ja, så mycket som jag lättade hade jag lätt kunnat flyga iväg med vindarna ;) Nu är min mage så mätt och belåten. Fick veta att jag har en portion att vänta till middag imorgon också, lyckliga jag :D

 
Aamor

Aamor

12 september 2015 20:36

Vilken tur att du kan fylla på i magen igen för vi vill ju inte att du ska flyga bort, hihi!
Kalops är så gott, ibland men framförallt luktar det jättegott när det står på spisen men jag föredrar kycklingen du fick.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 september 2015 21:37

Ja men visst doftar det underbart :) Nu tycker jag att det smakar ännu bättre än det doftar dessutom och ser redan fram emot min middag imorgon :D Mumma

 
Kasper

Kasper

13 september 2015 21:02

Laika, se för död och pina till att du får tillräckligt med mat så att du håller magen väl fylld!!! Snart börjar kanske de verkliga höststormarna, och då gäller det...
Men jag litar på att du ser till att matten och hussen verkligen sköter sig, dvs dig, och följer dina direktiv!! De verkar ju faktiskt rätt både följ- och skötsamma. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

14 september 2015 19:00

Hihi, sagt och gjort :) De kan vara lite småtröga ibland, hihi men nog är dom alltid följ och skötsamma så pass att de gör som jag säger ;)

 
Ludde

Ludde

14 september 2015 18:47

Oj! Egen gryta till kalopsen! Vilken lyx! Jag får bara hålla tillgodo med samma som matte och husse äter. Hoppas matten gjorde en stor portion så du inte blåser bort. Skulle du ändå blåsa iväg skulle jag uppskatta om du blåser åt mitt håll... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

14 september 2015 18:59

Hihi, jag har stått stadigt på mina ben efter min kalopsmiddag. Det blev ju mat över till ännu en middag och den åt jag idag, hur gott som helst. Man sover så gott efter en riktigt god middag :) Skulle jag blåsa iväg kan jag med glädje styra mig åt ditt håll :)

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

15 september 2015 15:17

Kalops - då vankas det kanonhundmat. För lagerblade och pepparkorn kan man vara utan.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

15 september 2015 16:13

Japp, sådana kryddningar äter jag förvisso men väljer hellre bort om jag får :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards