laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Skönt med helg!

Av Laika - 19 september 2015 17:36

Helg och sovmorgon. Husse åkte iväg tidigt men jag är hemma och är ledig med matte. Vad gör man då när husse lämnar en alldeles varmsoven säng? Klart att jag hoppade upp i sängen och bäddade mig tillrätta, tätt intill matte och sedan somnade jag gott.

 

Matte vaknade och åt frukost i lugn och ro medan jag fortsatte sova gott. När hon var klar med sitt kom hon för att väcka mig men jag hade inte sovit klart än. Det blev en lång sovmorgon och vi kom inte ut förrän vid halv elva. Då tog vi oss en långpromenad, men inte en enda hund mötte vi. Alla kanske redan hade varit ute före mig.


Hemma har matte städat och haft sig, hur tråigt som helst. Men när hon började väsnas och öppna en stor kartong blev det genast mer intressant. Jag hängde på och var inte i vägen en enda sekund, det är sant... nästan. Matte satte ihop en ny skänk till vardagsrummet. Medan hon skruvade och grejade flyttade hon undan min bädd. Försökte påpeka att det liksom inte var ett bra ställe där hon hade ställt den på. Det gick ju inte att ligga där och sova heller. Matte sa att den gott kunde stå där tills hon var klar. Så sant som det var sagt, nu är den på sin vanliga plats igen, fast jag har ingen lust att ligga där nu.


Eftermiddagen bjöd också på en längre runda, då hade även solen hunnit titta fram mellan molnen. Härligt. Jag är nyfiken på kvällens middag men matte säger att det inte blir något speciellt. Jag tror bara att hon inte kommit på vad för speciellt hon ska laga till, hihi.


Trevlig helg och massa nospussar!

 
 
Melody

Melody

19 september 2015 18:06

Det ser ut som att du fick en riktigt gosig sovmorgon idag och vilken händig
matte du har! Sådana där projekt lämnar alltid min matte till husse! Middag på tu
man hand med sin matte, måste väl bli något riktigt gott så här en lördagskväll!
Önskar er en riktigt skön fortsättning på helgen!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

19 september 2015 20:39

Jo här är det matte som är den händige, husse har tummen mitt i handen ;)
Sovmorgonen var riktigt trevlig, tror jag tänker göra en repris imorgon igen, hihi.

 
Aamor

Aamor

19 september 2015 21:02

Kan nog vara så att de andra hundarna redan varit ute för det är likadant här om jag går ut så sent.
Du gjorde rätt som passade på att ta husses säng, hihi!
Klart du inte var ivägen, du hjälpte ju bara till för den hade ju aldrig blivit klar annars ;-)
Det är ju jättekänsligt det där med var en säng/sängar står, flyttas dom blir man helt förvirrad och även om den bara flyttas temporärt så måste man ligga i den precis då och precis där den stod innan. Min matte förstår inte riktigt det men jag gör, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 september 2015 21:33

Vad skönt att du förstår mig Aamor, för min matte har också svårt att förstå det hela ;)

 
Kasper

Kasper

20 september 2015 21:21

Så himla skönt och sött du sover i hussesängen!!!!
Men vad är det med mattar egentligen, som inte fattar det enklaste självklara, att en bädd inte får flyttas!! Min matte är likadan. Ibland till och med ställer hon min bia på högkant! Som tur är inte ofta, hon har ju inte direkt städmani. :) Som tur är för mig.
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 september 2015 19:23

Ja men det är liksom lite förbjudet område att hålla på och flytta omkring på våra bäddar, ändå tycks de flesta mattar göra så, vadan detta tro?

 
Ludde

Ludde

20 september 2015 22:50

Skönt att ta sovmorgon i en värmd säng. Du och matten fick ju en härlig dag även om det blir lite knepigt när sängen inte står på rätt plats... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 september 2015 19:22

Ja, jag gillar att snylta lite värme, hihi :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards