laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 september 2015

Roligt beök och mera kalas!

Av Laika - 26 september 2015 19:45

I går var vi lediga och efter en skön sovmorgon åkte husse och handlade medan matte började baka äppelkaka och vaniljfyllda långpannebullar. Några timmar senare plingade det på dörren. In springer min Helsingborgskompis Penny och hennes husse. Hennes husse är ju min husses bror. Vi hälsade glatt på varandra, även om vi inte längre busar lika mycket som vi gjorde förr. Även Penny har nu vuxit upp och blivit lugnare.


Jag visade henne vart mina bäddar fanns även om hon inte ville provligga någon utav dom. Däremot ville hon smaka på mitt kalla vatten och det bjöd jag mer än gärna på. Sedan åkte hennes husse och min husse iväg för att köpa med sig mat hem. Ni hör ju hur det latas här med hemköpt färdigmat och middagar som vi blir bjudna på. Ska det fortsätta så här blir jag nog orolig över om matte och husse ens kommer ihåg hur mat ska tillagas. Jag kan ju inte komma att gå hungrig för att de inte minns hur man lagar mat. Nej fy, vågar inte ens tänka mer på det.


Jag, matte och Penny gick i alla fall ut i solen och tog oss en härlig promenad medan de var iväg och handlade maten. När vi gått klart vår runda stannade vi till precis utanför porten. Där finns en bänk på gräsmattan som matte satte sig på medan jag och Penny blev kvar på gräset. Jag njöt för fulla muggar medan Penny höll koll på om våra hussar kom.

Helt plötsligt trodde hon att dom kom så då blev jag också uppmärksam.

Men det var inte deras bil som kom borta vid parkeringen så vi förstod att det säkert skulle ta ett tag innan dom skulle komma. Vi började nosa och ha oss, lite bus blev det faktiskt också innan vi till slut fick syn på våra hussar.

 

Vi har alltså både ätit gott och fikat. Jag och Penny har bytt godis med varandra.


Idag är det lördag och det har blivit ännu mer god mat och fika. Matteföräldrarna bjöd på god kycklinggryta och dessutom ett fint väder så jag låg på deras altan och njöt en himla massa. Den här helgen har varit kanon och efter massa härligt besök och god mat är jag ganska trött och tror att jag kommer sova riktigt gott i natt. Penny sov inte så bra natten mellan fredag och lördag så jag var vaken en del och kollade till henne. Nu har dock hon och hennes husse satt sig i bilen för en resa hem igen. Ett kort besök men ack så trevligt.


Trevlig lördagkväll och god natt, hihi. Nej då, ska ju ut på min sista runda senare ikväll också.

Nospussar får ni i alla fall i massor!



 
 
Aamor

Aamor

26 september 2015 20:55

Vilket kul besök även om Penny sov dåligt så hade ni säkert hur kul som helst. Kan vara svårt att sova bra när man är borta även om man har sin husse med sig.
Du får nog sätta ner alla tassarna så de inte glömmer bort hur maten ska lagad, även om jag inte tror de gör det men lika bra att säga till tidigt, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

26 september 2015 21:11

Precis, hon hade ju inte sin bädd och sina vanor här hemma hos oss, men jag tror att hon gillade att jag tittade till henne då och då :D
Ska absolut sätta ner alla mina fyra tassar, och det hårt. Här ska minsann inte glömmas hur maten tillagas för då blir det riktigt synd om mig ;)

 
Kasper

Kasper

27 september 2015 01:46

Vet du vad - jag tror att du bara behöver spänna ögonen i dina tvåbenta, så där rart och gulligt som jag sett att du kan. Då kommer tvärt all matlagningskunskap tillbaks! Nåt annat är inte möjligt!
Du fixar det här Laika!
Skoj förresten, att få besök av Penny! Och att dessutom ha tur med vädret! ;D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 september 2015 12:09

Hihi, tack för ditt stöd Kasper, känns bra :D
Ja det var så roligt att ha Penny på besök även om det var en kort visit, nästa gång får det väl vara min tur att hälsa på henne och hennes roliga trädgård :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

27 september 2015 07:12

Du behöver inte vara orolig alls för maten.
Ibland ÄR det skönt att slippa laga till den och för det glömmer inte din matte å husse bort hur man lagar maten ;-)
Jättekul att du och Penny hade en mysig tid tillsammans, även om hon inte sov lika gott som hon gör hemma. Hon hade ju dig som tog tass om henne!

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

27 september 2015 12:08

Hihi, matte får visa prov på att hon fortfarande kan för ikväll blir det hemlagat :)
Ja, det var så mysigt att ha över Penny på besök :D

 
Melody

Melody

27 september 2015 07:51

Du är allt en riktigt liten kalaspingla! Hämtmat tycker jag är helt OK, det är betydligt värre när husse och matte går på restaurang och jag inte får följa med.
Igår fyllde svärsonen år och hade sin födelsedagsmiddag på restaurang, så nu ligger han illa till hos mig. Inte en enda liten köttbit skickade han hem till mig.
En fin söndag till dig och de dina önskar matte och jag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

27 september 2015 12:07

Ja det är faktiskt sant, att gå på restaurang och inte få följa med eller ens få en doggybag med sig hem, ja då förstår jag att han ligger lite illa till hos dig ;) Här har matte lovat att det blir lagad mat ikväll i alla fall :)

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

29 september 2015 16:19

Alltid kul med kompisar på besök. Tror nog att du får både hämtmat och hemlagat även i fortsättningen.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

29 september 2015 19:53

Ja vet du, det stämmer :) Jag har fått hemlagad mat också, puh ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

1 oktober 2015 15:52

Alltid kul när gamla kära vänner kommer på besök! :-) Vilken härlig dag ni fick tillsammans. Matte känner igen det där med hämt- och bjudmat - hennes matlagninskunskaper är just nu mindre än någonsin :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

1 oktober 2015 19:01

Jag som älskar att äta mat förstår inte hur matte inte kan älska att laga maten då ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards