laikagumman

Alla inlägg den 29 november 2015

Av Laika - 29 november 2015 12:16

Det är första advent och regnet öser ner, piskar en rakt i ansiktet för vindarna där ute är så hårda. Nej, jag ligger bättre inomhus det vill jag lova. Matte bökar och stökar och jag hjälper till på mitt sätt. Lakanen ska bytas och matte slängde ner både kuddar och täcke på golvet. Jag skulle bara hjälpa matte att ta dom till badrummet men jag liksom somnade gott. En tomte gjorde mig sällskap. I juletider kan vad som helst hända. Nog finns här fler nissar som tassar omkring.

Det doftar både lussebullar och pepparkakor här hemma. Får jag välja, smakar jag hellre fler pepparkakor. Julpyntet har letat sig fram nästan överallt och utöver adventsfikat ikväll har matte dessutom lovat att vi ska äta gott till middag. Härnäst ska bakas kavring med pepparkakskryddor och efter det har jag visst hört att vi ska ut på promenad för att möta upp husse. Regnar det vet jag inte om jag vill gå vidare långt, oavsett om det är husse jag ska träffa. Nu måste jag dock flytta mig från lakanen för de ska in i tvätten och även om matte säger att jag med behöver en tvätt så ska den inte ske med hjälp av tvättmaskinen i alla fall, och tänka sig, ibland håller jag med matte.


Glad och smaskig första advent!

Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards