laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 december 2015

Trevlig helg!

Av Laika - 12 december 2015 13:03

Tänk, idag varken blåser eller regnar det. Solen skiner och vi tog en skön morgonpromenad. Det känns som att det var länge sedan som vädret var så härligt som idag, fast liksom matte måste jag erkänna att jag också saknar snön och det där lite vinterkalla vädret, det som skapar lite extra julstämning. Men julpyntat och fint har vi hemma. Jag har varit med och sett till att allt kommit fram som det ska, jag har kollat igenom de tomma kartongerna så inget blev kvarglömt och så har jag även provat att ligga på julgransmattan. Det är viktigt att provligga den så att jag vet att paketen ligger bra där under sedan, och snäll som jag är, så kommer tomten säkert komma med mer än en julklapp till mig, hihi.


Ja, inte var det förstås den här helgen vi julpyntade, det gjorde vi redan till första advent men det tillkommer alltid någon liten detalj under veckorna innan jul. I går kom matte hem med lingonkransar att hänga i vardagsrumsfönstret. Jag godkände dom genom att dofta igenom dom ordentligt innan hon hängde upp dom.


Min päls sitter förresten kvar där den ska, inga saxar eller telefonsamtal till någon frisör har skett, pust. Då kan jag lägga mig ner och vila ut i en av mina bäddar och känna doften av pepparkakor när matte bakar. Smita ut i köket och smaka gör jag när de svalnat lite.

Det är tur att jag har husse nu de sista två veckorna innan jul. Matte börjar ju jobba mer än någonsin i juletider och det kommer bli långa dagar utan henne, men husse och jag har pratat ihop oss om att se till att ta hand om matte lite extra när hon kommer hem om kvällarna. Det tror jag att vi klarar av galant, vi är båda världsbäst på att gosa. 


Ikväll ska vi laga hemmagjord pizza, min pizza ska ha tomatsås, ost och lite färs på sig. Mums vad gott.


Trevlig tredje adventshelg önskar jag med massor av nospussar!



 
 
Aamor

Aamor

13 december 2015 16:24

Tror också att ni två kommer att ta väl hand om matte nu när hon kommer hem efter mer jobb, lite fotmassage, handmassage och massor av gos så kommer hon att klara av detta galant och ni med!
Det är bra att du jobbar där hemma som extra kontrollant så allt blir bra och inget okänt pynt slipper igenom, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 december 2015 22:14

Jaaa hurrar matte för fot och handmassage :D Husse får stå för den massagen, jag kan tassa på hennes rygg om hon vill ha massage där ;)

 
Ludde

Ludde

13 december 2015 18:53

Bra att ni tar hand om matten ordentligt när hon måste jobba så mycket... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 december 2015 22:13

Ja, här är det laddat med mat i frysen som ska tillagas, både lax och kyckling finns :D Matte kommer bli mer bortskämd än vanligt ;)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

16 december 2015 14:10

Låter som om du har stenkoll på julläget. Extra bra nu när ni blir en man - eller kvinna - kort ibland, när matte jobbar extra mycket. Du är en riktig julklippa! :-) <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

16 december 2015 19:29

Absolut, jag har jättekoll på läget :D

 
Kasper

Kasper

19 december 2015 14:47

Bra att du fått behålla all päls - här här matte försökt få bort all min, men hon misslyckades gruvligt, hehe..
Förstår att din matte behöver bli extra omhändertagen just nu, tur för din matte att vi inte bor grannar. För här ska handlas, finns faktiskt inte en enda julblomma!! Cyklamen, amaryllis, julstjärnor, en julros, hyacinter - dyrt men vackert, konstaterar matte.
Och så ska här julpyntas, än är det bara advent här.
Jag tycker du är fantastiskt bra på att hjälpa till med pynt, även på att leda och fördela arbetet!! Heja dej! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 december 2015 22:48

Hihi, vad skönt att din matte misslyckades ;) Då är du puffig och fin än :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards