laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 december 2015

Lite av varje

Av Laika - 18 december 2015 15:30

Vår korta morgonpromenad slutade med en avstickare, jag bara drog med mig matte och hon flög nästan efter mig som en vante, hihi.

Kom nu då matte, skynda dig...

 

In i skogen och få fart på morgonbenen, få igång blodcirkulationen och frukostaptiten. Matte fick hålla ett bra tempo efter mig, för även om det inte ser ut så, så sitter där ett koppel mellan mig och matte.

Men det kopplet blev utsträckt lite mer än vad jag tänkt mig faktiskt. Jag fick till och med stanna upp och fråga om hon tänkte komma.

Matte bortförklarade att hon bara hade tänkt gå en kort runda, inte ge sig ut i skogen på en joggingrunda.


Förresten måste jag få visa er kanske världens sämst tagna bild. Nu är det inte jag som skäms, det får matte göra som fotar så illa, men härom kvällen när vi var ute så yrde det i luften och marken täcktes med snö... ja, med snö! Tjohoo...

 

Men det blev väldigt kortvarigt som synd var. Här blir det ingen vit jul i alla fall, vi ska bli bjudna på upp till elva plusgrader dagarna fram till julafton, men att ha fått uppleva pyttelite snö är bättre än ingen snö alls. Jag snörullade också kan jag lova, men de bilderna blev så suddiga så de tänker matte inte ens gå med på att visa.


Något annat lite otrevligt är att jag kan ha fått en liten svullnad i baken, matte skulle tvunget frisera mig lite och tog fram trimmern och så trimmade hon lite där bak för att inga otrevligheter ska fastna där, men så började jag blöda lite och matte tyckte att jag var lite svullen där, nästan som att där fanns en blåsa hon kommit åt med trimmern. Lägger sig inte detta ska vi åka och hälsa på vettisen på tisdag. Det har jag då ingen lust med, så ska ta ett snack med den där blåsan eller vad det kan vara att försvinna snabbare än kvickt.


Men först blir det ett snack med husse om vad vi ska fixa för middag.


Nospussar


 
 
Lillian

Lillian

18 december 2015 20:08

Så snill Matte du har som blir med deg inn i skauen, selv om hun ikke hadde tenkt seg dit.

http://www.sognafaret.no

Laika

19 december 2015 22:49

Ja, min matte är en riktigt bra en :D

 
Ludde

Ludde

18 december 2015 20:46

Trevligt för matten att få en liten extra joggingrunda i skogen. Min husse säger att det är lika svårt att fota mig så det blir bra bilder utan sudd. Det är nog för att det är mörkt och tråkigt väder hela dagarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

19 december 2015 22:51

Nej det är inte lätt att få bra actionbiler i mörker, men joggingrundan var trevlig ändå :D

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

18 december 2015 22:18

Det blev många fina bilder från "joggingrundan" ;-)
Jättebra att du håller matte i trim!
Vi håller tummar ock tassar att du slipper vettisen, men det ÄR bättre att gå en gång för mycket och kolla för säkerhets skull på det som blödde...

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

19 december 2015 22:50

Jo, visst är det så, och nog kommer det allt att bli så också, oavsett vad jag tycker om det hela.

 
Kasper

Kasper

19 december 2015 14:55

Jädrans trimmer och jädrans blåsa! Jag som just läst förra inlägget och trodde att du sluppit allt vad trimmer och sax och sånt heter!!

Ska du prompt utsättas för koppeltvång, så får förstås matten finna sig i att jogga runt med dig. :)
Ingen snö alls här, bara frost tidigare. Jag saknar snön, men matte ropar "hurra"! Fast förfärande mörkt är det, förstås...

Håller tassar för att du ska slippa vettebesök!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 december 2015 22:47

Ja men visst, här händer saker från den ena dagen till den andra. Ingen trimning, sedan trimning. Jag hinner knappt med i dom mattesvängarna ;)

 
Aamor

Aamor

19 december 2015 16:04

Vilken härlig runda du fick med matte på, är verkligen fart i dig, hihi!
Blir ingen vit jul hos oss heller säger matte och det känns lite tråkigt men det blir jul ändå.
Usch för sånt som blåsor eller annat som kan poppa upp. Hoppas den försvinner innan tisdag.
Det är inte analsäcken som strular, kan ju göra det ibland. Mina matteföräldrarna fd hundar hade besvär med det.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 december 2015 22:46

Jo, lite trist utan snö är det allt. Pälsen blir så blöt och smutsig i vädret som är nu, men som du säger...jul blir det ju i alla fall.
Analsäckarna har jag faktiskt opererat bort för några år sedan, så det är det enda vi vet att det inte kan vara i alla fall. Men det verkar se bättre ut idag redan.

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

19 december 2015 16:19

Men Laika, bättre ett besök hos vettisen än en envis böld i rumpan.
Trevlig lördag!

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

19 december 2015 22:42

Jo men så säger matte också, men jag vet ej tusan... Vettisen kan vara bra eländig också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards