laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 februari 2016

Söndag...

Av Laika - 14 februari 2016 11:51

Söndag och alla hjärtans dag dessutom. Här hemma känns det som en konstig dag då vi är vana att matte alltid annars jobbar dagar som dessa, men inte idag inte. Hon har nämligen gått på ledighet i väntan på bebisen, mitt tvåbenta lillesyskon. Nu firar vi kärleken vilken dag som helst under hela året, precis som så många andra, men en liten hjärtbakelse till kvällen är bakad och säkert blir det dessutom en god middag också. För visst kan man ändå passa på att mysa till det lite extra nu när matte för första gången är ledig en alla hjärtans dag.


Fast jag vet inte om det är så mycket mysfaktor i att lura in mig i duschen förstås. Men nu är jag ren och doftar rosenblad, dessutom blev det en massa mysande medan jag torkade om pälsen. Sedan bäddade matte ner mig i min bädd också, där jag dessutom fick en godisbit att smaska på eftersom jag varit så duktig.

 

Nu ska jag slumra lite och torka upp helt innan vi går på vår eftermiddagspromenad. Vi har fått snö igen och det är helt vindstilla ute, så är det lika skönt som på morgonpromenaden så kanske vi rent av ger oss ut i skogen på en runda med löplinan som koppel. Tjohoo!


Trevlig alla hjärtans dag på er alla fina hjärtan!

Nospussar


 
 
Aamor

Aamor

14 februari 2016 14:56

Visst gäller det att fira kärleken lite extra en dag även om man njuter av den året runt.
Min matte tyckte att vi skulle mysa på trimbordet lite så att jag såg någorlunda ut och det var rätt mysigt trots att hon hittade några tovor. Du hamnade i duschen, ja du vad de kan fira alla hjärtansdag bra, hihi!
Njut av att ha matte hemma nu tills den lille plutten tittar fram för sen får ni dela på henne vilket vi inte tror blir nått problem för du får en liten att passa samtidigt men njut ändå innan ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

14 februari 2016 19:22

Ja det var värst vilka alla hjärtans dag-aktiviteter de hittade på med oss ;)
Ska bli riktigt skönt att ha matte hemma, det ska ju ta i alla fall minst en månad innan den där lilla kommer, så vi hinner njuta massor ihop innan dess. Sedan blir det annat spännande att se fram emot. Tror vi båda får plats i min bädd i sovrummet :D Då kan vi snylta varandras värme, hihi.

 
Ludde

Ludde

15 februari 2016 09:39

Åh, då doftar vi nog likadant. För mig tog det hela natten att torka för jag kör fortfarande med vinterpäls. Så skönt att matten får vara ledig och kunna vara hemma med dig nu. Ni får väl hjälpas åt med att göra iordning till bebisen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 februari 2016 19:15

Det är bra att du kör med vinterpäls än eftersom det visst blev lite kallt på nytt. Jag får gå med min vinterkappa nu så jag inte börjar frysa ute.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

15 februari 2016 11:09

Vad skönt för matte att få vara lite ledig innan ditt lillesyskon kommer. Det blir spännande dagar!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

15 februari 2016 19:16

Ja, mattes mage ser så mätt ut hela tiden, så stor och rund, hihi. Men några veckor till ska det visst ta innan det händer något.

 
Melody

Melody

15 februari 2016 19:16

Så skönt för din matte att få vara hemma och pyssla om dig på Alla Hjärtans dag!
Det ser ut som du fick en riktig hjärtlig omvårdnad! Så spännande med en bebis!
Då får du något att vakta! Tvåbenta bebisar är mycket bättre än fyrbenta, man kan ligga bredvid dem hur länge som helst utan att bli biten i öronen!
Ha det riktigt gott medan ni väntar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

15 februari 2016 19:18

Hihi, ja det är skönt att veta att jag inte ska bli biten i öronen av en tvåbent i alla fall, med tanke på att jag provlegat i diverse saker till bebisen, vi är säkert lika stora och kan nog samsas bra om sovplatserna :D

 
Tredje året i Hjo

Tredje året i Hjo

17 februari 2016 19:16

Så trevligt med hundar som doftar rosenblad. Hjo-Hjo, kom här...

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

18 februari 2016 19:05

Ja, det är visst extra mysigt att gosa då när man doftar så gott :) Min matte är tydligen lite kinkig med skogsdoft och sånt där som tåbira och så... men hon är ju också lite konstig.

 
Kasper

Kasper

18 februari 2016 01:12

Sent omsider är vi här i din blogg. :) Fattar inte vad min matte egentligen sysslar med...
Skönt att ha matten hemma förstår jag, det har ju jag också. Alltid. :) Fast nån bebis får jag inte. Säger matte. Nähä...
Du ska se att allt blir annorlunda snart. Spännande! Och en massa nya, härliga dofter hemma hos dig. Blir förstås ljuvligt när dom blandas med din rosendoft. :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 februari 2016 19:07

Ja ni har det bra, du och dina kisar som får ha matten hemma hela tiden :D Jag känner mig redan riktigt bortskämd med det :) Vi myser och går på långpromenader och allt är bara så underbart :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

18 februari 2016 11:33

Så härligt att ni fick vara lediga tillsammans på Alla hjärtans dag - det har sina fördelar med småsyskon, även innan de har anlänt :-)
Lycka till med minisen och allt! <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 februari 2016 19:11

Ja det kändes riktigt lyxigt med tanke på att det annars brukar kunna vara en dag då matte kommer hem helt utmattad. I år var det då annat :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards