laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 mars 2016

Vi har fått sol från Frankrike

Av Laika - 16 mars 2016 18:19

Snälla  Edith och Hilda har haft så soligt och fint väder hos sig att de skickade lite av sin sol till oss. Den nådde nog oss idag för vi bjöds på gassande solsken och elva grader. Visst är det underligt hur lätt benen får så där mycket spring i sig bara genom att vädret är så härligt.

Ser ni förrsten något annorlunda på mig? 

Vi har besökt min affär och köpt både godis och ett nytt sele. Vårigt och tjusigt värre, visst? Jag kände mig så fin och rent av lite mallig efter att matte och husse berömt mig.


En av godisarna jag fick från affären var vomburgare. Det var jättelänge sedan jag fick det, evigheters evigheter. Matte säger att det luktar så illa, men om hon bara smakade skulle hon förstå hur goda de verkligen är. Jag sparade en liten bit i min bädd i vardagsrummet till senare.


Imorgon ska jag hjälpa matte plantera på balkongen, vi ska gräva i jord och sätta ner penséer som får göra det vårigt här hemma. Videkvistarna får pryda vasen i vardagsrummet efter att jag nosat på dom en gång till, hihi.


Soliga nospussar!




 
 
Aamor

Aamor

16 mars 2016 19:06

Snygg sele, passar dig utmärkt!
Visst är det härligt med sol, vi har haft jättefint väder med sol nu i två dagar men i morse var det minusgrader men solen kom tack och lov.
Jag kan bara hålla med din matte om de där vomburgarna, fick sån en gång och jag försökte gömma den på alla sätt men den stank ändå så till slut kastade matte den och då gav jag ifrån mig en lättad suck, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 mars 2016 20:07

Hihi, så du tycker inte om dom alltså? :D Fast det är klart, det finns ju så mycket godare godisar än just vomburgare faktiskt, men när man inte fått sånt gottigt på länge så blir man ju alldeles till sig i pälsen :)

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

16 mars 2016 20:42

Så söt du är i din nya sele, fast du är ju ALLTID jättesöt :)
Visst var det härligt i solen idag. Vi hade dryga 11 plus, jättemysigt!!!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

16 mars 2016 21:52

Tack :) Ja, visst var det underbart idag :D

 
Ludde

Ludde

17 mars 2016 11:38

Du passar verkligen i rosa! Kanske ni kan plantera några rosa penséer på balkongen också? Jag har aldrig provat vomburgare men det låter gott... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 mars 2016 19:48

Rosa penséer hade varit trevligt, men vi planterade lila sådana istället :) Men det blev tjusigt vill jag lova :)

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

17 mars 2016 15:02

Men vilken tur att solen kom fram till er. Det var roligt att höra! Du är urtjusig i din rosa sele. Hilda har också en sele, men den är bara svart och vanlig. Hon borde nog också få en ny fin sele. Kram o nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Laika

17 mars 2016 19:45

Ja, det måste ha varit er sol för det var så himla fint den dagen :D
Nytt sele är alltid roligt, man känner sig så fin, så fin :D

 
Kasper

Kasper

17 mars 2016 23:50

Att du klär fantastiskt bra i rosa, det har du ju visat förut. För visst har du rosa hårspännen också. :)

Ljuvligt är det med solvärme, även om jag ju gillar snö också. Hos mig försvann sista lilla gnuttan framemot kvällen, men i går fanns en liten fläck kvar på tomten.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

18 mars 2016 18:33

Ja, visst har jag rosa rosetter allt :D Både matte och jag gillar rosa :)
Kanske kommer det snö igen, så kallt som det var idag, huh...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards