laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Pulled pork

Av Laika - 19 mars 2016 17:30

Vanligtvis är det bara på helger som matte och husse har tid med långkok och grejer men i fredags testade vi faktiskt på det där fenomenet med pulled pork. Jag fick en portion med pulled pork med tillbehör och ja åt upp precis allt och diskade min tallrik så ren att det knappt gick att se att jag ens fått mat från samma tallrik.


Till min stora lycka blev det dessutom lite kött över som jag fick till middag idag. Kolla bara så ser ni hur gottigt det är.

Annars är väl lördagar mysdagar tycker jag, men vad gör då matte? Hon tvättar mina filtar och täcken. Jo, jag tackar, vart ska jag nu vila upp mig? Att själva bäddarna ändå står kvar spelar ju ingen roll, inte om mina täcken och filtar inte ligger på. Jag måste ju kunna bädda. Som tur är har jag en förstående matte som bad om ursäkt för att hon ställt till det för mig, så hon lyfte upp mig i sin famn och så lade vi oss tillrätta i mattes och husses säng och så somnade vi båda två och sov i två timmar. Ojsan hoppsan sa matte när hon vaknade till, jag sa att vi kunde fortsätta vila lite mer men när matte undrade om inte vi skulle gå ut så tyckte jag att det också lät som en riktigt bra idé, så det fick bli en promenad. 


Imorse när vi gick ut så snöade det lite men det var bara under en kort stund så inget hann lägga sig även om det är lite kyligt idag. På eftermiddagen tittade solen fram en stund också, då kändes det lite trevligare att vara ute och gå på promenad. Jag hittade en bra gräsfläck att rulla mig på, den var ganska jordblandad så min rena päls slutade vara helt ren, hihi. Jag gillar ju att dofta natur men matte ville inte att jag skulle göra det så det blev lite spabehandling när vi kom in. Nu kan vi mysa vidare.


Trevlig helg!

Massa nospussar


 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

19 mars 2016 20:56

Det blir alltid så gott när man lagar långkok. Den sköter sig själv, bara man fixar i ordning den i början. Köttet blir ju sååå mört och saftigt. Många tycker att det är så besvärligt, men med en halvtimmes jobb i början kan man glömma grytan i 3-4 timmar. MUMS!
Inte undra på att du diskade så noga din tallrik efter maten!

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

20 mars 2016 09:33

Ja men visst är det så, det kräver inte så mycket förarbete egentligen och sedan sköter grytan sig självt och det är ju trevligt för då har matte och husse en massa tid över till mig :D

 
Aamor

Aamor

19 mars 2016 21:33

Hoppas dina filtar och täcken blev torra så du kan vila gott i dom.
Ni gjorde helt rätt i att ta en tupplur på några timmar, det behövdes nog efter allt tvättande.
Det ser smarrigt ut den där dragna grisen, hihi! Matte bjöd mig en gång på det men ja jag är ju som jag är alltså kräsen så jag bara fnös åt det, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

20 mars 2016 09:32

Hihi, du är inte klok Aamor, det var ju jättegott :)
Ja, filtarna blev torra så jag kunde välja fritt mellan bäddarna igår kväll :D

 
Ludde

Ludde

19 mars 2016 22:57

Pulled pork ser gott ut. Själv fick jag lever på kulorna och sen diskade jag både stekpannan och tallrikarna ordentligt för matte hade gjort hjortskav med kantareller och det blev en perfekt efterrätt. Så skönt att du och matten kunde gosa ned er i hennes säng när hon hade tagit dina filtar och täcken... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 mars 2016 09:31

Du, vi får verkligen fin mat vi :D Hjortskav är en riktig delikatess, oj så gottigt.

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

22 mars 2016 09:41

Din middag ser verkligen god ut. Smaskens helt enkelt. Hilda och jag äter kulor morgon och kväll, men vi brukar få lite extra till och det smakar bra.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

22 mars 2016 20:36

Ja, få lite extra gott till sina kulor är kanon, då blir allt lite roligare :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards