laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 juni 2016

Fina damen

Av Laika - 12 juni 2016 21:10

Det är lite blandväder nu, ibland blåser det massor och ibland absolut ingenting. Det har haglat vid ett tillfälle också, och så varvar vi kalla temperaturer med varma. När vädret är hemskt springer jag i värsta fall (bästa fall enligt matte och husse) runt huset och sedan in snabbare än kvickt. Helst vill jag inte alls ut när det ska regna så. Men så kommer de där dagarna då solen skiner och jag känner mig lite extra fin i kanten för dagen. Ja, då går vi ut på finpromenad och jag trippar fram som en riktig dam.

Annars har här inte hänt så mycket mer än just promenader och god mat. Jo men förresten, det har ju varit några människor här och målat om i köket och ett par andra som kom och kollade ventilerna. Naturligtvis höll jag koll på dom så att de skötte sina uppdrag väl. 


Matte har lovat mig laxpaj med spenat någon dag också. Som jag längtar. Hoppas hon lagar en jättepaj så det blir massor över bara till mig.


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

12 juni 2016 21:36

Du är ju en dam och då ska man trippa fint, om man vill, hihi!
Matte säger kläder efter väder men jag säger promenader efter väder (rimmar inte men det kvittar) fast egentligen håller matte med mig för hon gillar inte heller regn och blåst.
Bra att du höll koll på hantverkarna, de kan behöva en extrachef, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 juni 2016 15:29

Promenader efter väder, rimmar kanske inte men det är klart som korvspad :D Liksom det mest självklara som finns, hihi :)

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

12 juni 2016 21:50

Så fin du är i solen! Det har varit rätt så kyligt, trots att det var solig.
Fast det är bra så länge det bara regnar på nätterna 🐱. Regnet behövs, det är torrt i markerna.
Det låter jättegott med laxpaj, men Lille Oscar vill nog ha sin 🍼

❤ Kram å puss på nosen 🐱

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

13 juni 2016 15:28

Oscar håller sig till sin konstiga diet ja, förstår inte varför han inte vill smaka på all god mat. Matte säger att han kommer göra det framöver. Jag hade då aldrig kunnat hålla mig så länge ;)

 
Ludde

Ludde

12 juni 2016 22:35

Klart att du trippar som en dam! Du ÄR ju en dam! Hantverkare måste kollas noga. Du är absolut rätt person för den uppgiften. Då krävs det extra mycket laxpaj och spenat. Man blir ju väldigt hungrig av så krävande arbete... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 juni 2016 15:27

Visst är jag en dam alltid, dock kanske inte den finare modellen. Eller jo, visst är jag fin, men kanske inte fin i kanten ;)
Lax är ju så fantastiskt gott och jag har portioner i frysen nu också, mums.

 
Kasper

Kasper

13 juni 2016 10:35

Du ser ut som en underbart söt liten busunge som försöker spela fin dam... jag vet ju att du vuxit ur barnskorna om man säger så, men det är visst med dig som med mig - det märks knappt.
SÖTIS!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 juni 2016 15:26

Men visst lyckades jag ganska bra ändå :D Matte skrattade åt mig för så där fin i kanten brukar ju inte jag vara. Fina damer leker inte i lera, säger min matte ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 juni 2016 15:08

Hihi, du ser verkligen ut som en fin dam på bilden, Laika! Ingen kan tro att du älskar att busa och gräsrulla och hålla igång :D Bra att du har koll på tassverkarna :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 juni 2016 14:33

Visst kan man inte :) Det är bra när skenet kan bedra så ibland, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards