laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 september 2016

Änder

Av Laika - 10 september 2016 17:45

Som dagarna rusar iväg, tjoff och helt plötsligt har en till vecka passerat. Jag har träffat Sheela flera gånger sen vi bloggade sist och idag var vi ute på långpromenad igen trots den tryckande värmen. Därför var det väldigt skönt att få doppa tassarna i fontänen som finns nära Sheelas hem innan vi fortsatte in i skogen.


När tassarna väl kommer i rullning är det svårt att få stopp på dom och precis i början av skogen finns en stor ankdamm. Matte gick framför mig, jag tog ut kopplet helt och hamnade lite på efterkälken, ankdamm och änder överallt och där kommer jag med tassar i rullning. Är det då så konstigt tycker ni, att jag sprang rakt in bland änderna så dammet yrde när de flög sin väg? Det tycker nog inte riktigt jag. Matte tyckte lite annat.


Tidigare gånger som vi passerat ankdammen så har jag inte brytt mig om änderna. Det slutade jag med för kanske två år sedan, ja med undantag för idag då. Men det var i alla fall därför som matte gick så lugnt med mig och lät kopplet bli långt eftersom hon tänkte att det inte var någon fara. Inte var det någon fara för någon heller, jag ville bara se änderna flyga lite, inte skulle jag göra dom illa heller. Sånt skulle aldrig falla mig in, jag har ju till och med haft ett marsvin en gång i tiden.


Nu är vi hemma igen och jag och Oscar gosar. Här leker han medan jag lägger mig på en kudde intill honom. Den bilden är dock från igår men vi gör likadant idag, jag i väntan på maten. Oscar har precis ätit så han orkar leka massor. Jag latar mig fram till jag fått i mig mat. Sedan kanske jag latar mig lite till, hihi.

Nospussar! 


 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

10 september 2016 19:30

Så söta ni är tillsammans! Det syns att Oscar tittar på dig och flinar lite. Ha en trevlig helg!

❤ Kram och puss på er båda, Sötnosar 🐶

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

11 september 2016 19:22

Vi roar nog varandra ganska bra tror jag bestämt :D

 
Aamor

Aamor

10 september 2016 21:36

Det är ju som så att även om man inte brukar göra en sak kan ju f-n flyga i en och då bara måste man göra nått bus men inte för att skada nån, hihi! Tror även att änderna behövde lite extra motion ;-)
Vilken lycka för er bägge att kunna mysa ihop så som ni gör, ni är ju för söta!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 september 2016 19:21

Men visst, de där infallen kan man ju liksom inte rå för ;)
Jo, min lillebror är för go och jag likaså, hihi.

 
Kasper

Kasper

14 september 2016 14:35

Äsch, änderna var säkert bara lite överlägset malliga för att dom fick visa dig att de minsann kan flyga, och det kan inte du! Inte jag heller, ibland är livet orättvist!
Du och Oscar - så fina ni är tillsammans!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 september 2016 14:40

Det kan jag hålla med om, att det ibland är lite orättvist. Men som tur är, så är livet trots allt bra för det mesta ändå :)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

15 september 2016 15:11

Otur med änderna kompis, men vem som helst kan ju glömma sig ibland. Och ingen skada skedd, kanske bara bra för änderna att få lite extramotion :-)
Så fina ni är där ni ligger och myser tillsammans, du och Oscar <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 september 2016 14:32

Hihi, jag har passerat dom en gång till, men denna gången sprang jag inte fram till dom. Kanske för att matte höll in kopplet förstås ��

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards