laikagumman

Alla inlägg den 8 oktober 2016

Av Laika - 8 oktober 2016 18:42

En kort och skön liten semester för matte, husse och Oscar medan jag fick jobba på min semester. Jo, ni hörde rätt. Jag fick bo med mattesyster och hennes sambo i deras nya lägenhet. De var precis nyinflyttade när jag kom för att semestra hos dom. Bara några enstaka kartonger kvar som skulle köras så gissa om jag fick jobba hårt i bilen för att tala om ljudligt vilket håll de skulle köra åt. Inte visste väl jag att de hittade så bra. Man tar ju det säkra före det osäkra, hihi.


Deras fina soffa var väldigt skön. Jag intog bästa soffläge medan jag fick tala om för dom var de skulle ställa de grejer de packade upp. Jag tyckte de kunde packa upp min väska och lägga godisarna bredvid mig, men mattesyster brås visst kanske på min matte, svårcharmade i vissa lägen... godislägen.

När vi var på promenad uppförde jag mig så fint, alldeles för fint för att ha blivit bortlämnad på semester, så då var det dags att jobba lite igen. När de helt plötsligt kom möte på promenaden kom jag på att jag var nödig och behövde lägga en nummer tvåa... på asfalten. Jag gör aldrig så annars men nu tyckte jag att det kunde vara lite roligt att försöka skämma ut mattesyster lite, hihi.


Dagarna gick fort och rätt var det var så kom ju matte och hämtade hem mig. Hon hade mage att fråga om jag uppfört mig och mattesyster och hennes sambo hade båda mage att säga att jag inte gjort det vidare mycket. Äsch, nu lämnar vi det ämnet.


Ser ni förresten att jag är kort i pälsen? Här drog jag med matte ut på en joggingrunda med Oscar i vagnen. Ja, så var i alla fall min tanke men matte var inte med på den idén, så jag såg till att vi gick fort istället.

Det var så här att min frisör som jag hade tid till blev sjuk den dagen jag skulle klippas, och klippas behövdes jag verkligen då jag av mitt andra sele fått stora tovor på bröstet och ner mot benen som matte inte alls kunde få bukt på. Så då tog matte saken i egna händer, eller rättare sagt så tog matte mig i sina händer och klipp klipp så var jag kort i pälsen. Den här gången samarbetade jag så det gick verkligen fort att friseras. Och så fick jag massa godis efteråt och mycket bättre kan det ju inte bli. 


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards