laikagumman

Alla inlägg den 10 november 2016

Av Laika - 10 november 2016 14:33

Jag ser det snöar, eller gör jag? Allt jag egentligen kunde se igår var bara en massa vitt. Jag kunde inte ens se mina egna labbar för de var snöklädda. Det kom runt 20cm snö på knappa dygnet.


Idag har allt lugnat ner sig och plusgraderna pressar ihop snön. Solen till och med tittade fram ett tag. Vi passade på att gå ut på Oscars första pulkarunda. Jag gick bredvid honom och kollade så allt var okej.

Sedan hoppade jag lite i djupsnö för det är ju hur roligt som helst. Kolla bara:

 

Sedan blev jag sittandes i några sekuder och tänkte på vad jag gjort. Skulle jag fortsätta eller hoppa ner på trottoaren igen. Det var visst lite djuare än jag trodde.

Jag valde att fortsätta...

Och så här såg jag ut när jag till slut kom upp på stigen.

Matte drack varm choklad när vi kom in, Oscar somnade gott och jag tog mig en godis. Ja okej, två om jag ska vara helt ärlig.


Snöpussar på er!

     


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards