laikagumman

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Leksaksflytt och stygn

Av Laika - 1 mars 2013 19:23

Hmmm, tror bestämt att mina nallar lever ett eget liv och dom är visst på väg att flytta från korgen.

Eller så kanske det kan vara jag som varit ganska busig idag och härjat lite.... Matte frågade om vi skulle rensa i leksakslandet men hallå, det kan vi ju inte för jag leker faktiskt med alla mina nallar. Det ser ju inte ut som på bilden för ingen anledning ju.


Jag fortsätter väcka matte och husse om nätterna, men nu börjar vi vänja oss vid dessa eskapader. Det är bara låta tiden visa när jag tänker sluta vara nödig på tider då till och med jag är trött.


I morse åkte vi till veterinären igen. Jag blev inte alls glad, inte det minsta lilla men det stoppade ju inte mig från att försöka få de andra vovvarna där att sjunga klagosånger med mig. Mina stygn plockades bort och det såret som jag kliat på (juver-knöloperationen) är fortfarande inte helt läkt men de tog bort stygnen ändå för nu är det lättare att hålla rent samtidigt som stygnen inte längre kan sticka och klia mig.


Bjuder på en bild på min nästan helt läkta mage, operationsärret från livmoderoperationen. Är någon känslig så får ni blunda och scrolla ner en bit. Det är ingen läskig bild säger matte för såret ser fint och bra ut.


Nu finns det bara ett litet krux kvar och det är att jag kanske har en begynnande urinvägsinfektion. Alltså, detta prat om urinvägsinfektion. Det var ju det matte trodde att jag hade när det visade sig att jag började löpa igen och fick ta bort livmodern. Men jag kan ibland ha lite mer färgat urin säger matte, som om det skulle finnas lite blod med i det. Veterinären sa att vi skulle hålla koll och komma tillbaka nästa vecka om vi inte ser någon skillnad. Typiskt! Men som veterinärerna sa så tyckte även dom att jag verkade väldigt pigg och glad. Ja, jättepigg och ändå får jag inte börja hoppa upp och ner i soffa och säng än. Fortfarande gratisåk med mattehissen alltså, hihi. 


Nu ska vi bara lata oss i flera dagar för vår helg blir en riktig långhelg, hela fyra dagar och jag måste berätta att kylen är fylld med god mat. Oj vad jag längtar till helgens middagar även om jag inte var vidare hungrig just ikväll.


Trevlig helg önskar vi er alla! 

Massor med nospussar

 
 
Aamor

Aamor

1 mars 2013 20:50

Såret ser fint ut,bra att du nu bara kliat på ett av såren.
Rensa bland leksakerna? Det kan väl inte göra de är ju ens vänner och även om någon sak inte använts på länge vet man ju aldrig när de vill lekas med så nån rensning går inte!
Då var det en hel hundmat som sjöng, vad vackert det måste ha låtit, hihi!
Nä ingen urininfektion, vi ska hålla tassar och tummar att det inte är det!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

1 mars 2013 21:11

Jo men visst, lite ylande här och där. Orättvist bara att så där stora vovvar alltid kan låta så mycket mer. Jag vill med kunna låta så högt :) Hihi

 
Melody

Melody

1 mars 2013 21:00

Kan berätta att matte pratade om dig igår när jag kom från tandläkaren! Att mina stygn i munnen inte var så farligt mot dina på magen! Inte ens krage behövde jag!
Idag har matte dock varit lite fundersam om hur det ska gå med mina stygn eftersom jag är är på och tuggar på allt jag hittar! Hoppas verkligen att du inte har urinvä sinfektion, du har väl haft tillräckligt jobbigt nu!
Jag har nog varit lite för pigg idag för matte ansåg att jag orkade med ett bad, hon tyckte jag luktade veterinär!
Vi önskar er en riktigt mysig helg.
Puss från Melody!
Matte hälsar så klart

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

1 mars 2013 21:10

Ja usch för den där veterinärlukten. Dina sår i munnen kommer läka fint, det läker väldigt fort i munnen vet jag och matte för jag återhämtade mig väldigt snabbt och var bara på tredje dagen ute och tuggade på en stor pinne och när matte skulle ta den sprang jag iväg. Men när matte sedan skulle kolla i min mun så hade det inte blivit någon åverkan på mina sår. Du kommer läka fort min vän, men hur jobbigt det än är så måste du lova att vila lite ialla fall :)

 
Ludde

Ludde

1 mars 2013 22:57

Wow! Sötaste lilla magen alltså! Ser jättefint ut! Fortsätt du med mattehissen så länge du kan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 mars 2013 23:43

Hihi Ludde, tur att jag har så mycket päls i ansiktet så du inte kan se hur mycket jag rodnar :) Ja, mattehissen den ska användas flitigt vill jag lova.

 
Kasper

Kasper

2 mars 2013 00:11

Va skönt att bli av med stygnen, som bara spänner och drar och kliar och sånt.
Magen ser jättefin ut, nu hoppas vi bara att du inte har urinvägsinfektion. Men den behöver i så fall åtminstone inte opereras bort, bara medicineras. :)
Tänk att du har så många nallar - och att du bryr dig om dem! Då ska du självklart få behålla varenda en!!!
Hade du färre kunde du få några av mig, för jag bryr mig inte alls! Bara en enda bryr jag mig om, och det är katternas stora kattmyntaråtta... ;) Den har blivit lite min också, numera. :)
Säger som Ludde - utnyttja för all del mattehissen så lägne du kan!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

2 mars 2013 18:25

Ja men den leksaken låter ju helspännande, kattmyntaråtta. Klart den är intressant, det tycker jag också att den är, trots att jag inte ens sett en sådan.
Ska absolut använda mattehissen så länge jag bara orkar :)Fast ibland glömmer man liksom bort sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards