laikagumman

Direktlänk till inlägg 5 mars 2013

Tisdagsledig

Av Laika - 5 mars 2013 16:28

Ännu en ledig dag med matte hemma, så härligt. Idag njuter vi verkligen extra mycket för imorgon ska hon jobba igen och sedan måste hon även jobba på lördag. Jag har sovit hela natten och hela morgonen. Nu är vi alla riktigt glada för nu verkar det som att jag återgått till samma gamla vanor och rutiner, jippiee... 


Plusgraderna gör att snön smälter snabbt, dock inte tillräckligt snabbt för nu börjar vi i ärlighetens namn tröttna lite lätt på all snö. Dessvärre säger vädret att det ska bli kallt igen och mer snö ska falla. Just nu ser det ut som följer där ute. Blött och stora vattensamlingar överallt som gör att jag väldigt gärna väljer att plumsa i snön intill istället för att treva igenom det kalla vattnet.


Okej den pölen var väl ingenting, inte i jämförelse med den som jag ska visa nu.

Jag chansade inte att gå igenom där heller, för inte visste jag om jag hade kunnat gå igenom eller om jag hade behövt simma. Det ska finnas någon brunn där under tror jag men den verkar inte vidare törstig. Kanske tycker den också att vattnet är för kallt. Det får allt bli fler plusgrader innan jag vill börja plaska i vatten utomhus men det verkar som att vi alla får vänta otåligt på varmare väder med barmark.

 
 
Aamor

Aamor

5 mars 2013 17:46

De där vattensamlingarna är överallt för snön ligger packad över brunnarna, de som jobbar med park och gator borde ut och rensa bort över dom!
Vad skönt att den riktiga Laika är tillbaka - jippie!
Hoppas du kan köra med matte och husse ett tag till ändå, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 mars 2013 19:15

Jo men visst kan jag det. Jag har ju en renrakad mage som blir jättekall ute och då kan jag ju alltid frysa lite extra när vi kommer in för då blir jag upplyft och inbäddad i en pläd och gullad med :)

 
Kasper

Kasper

5 mars 2013 22:05

Inte ska du bada kallbad nu, inte! Inte med din bara mage! Huvaligen! Är förresten alla sår helt läkta nu?
Härligt att du är ditt gamla jag igen, och klok som du är kommer du självfallet ändå att kräva massa extra gos och gottigt och extra uppmärksamhet. Fattar dom inte på en gång så får du visa upp din mage!!! ;)
Det ÄR inte alls roligt att det ska bli kallare igen och till och med komma mer SNÖ!!! Borde ju komma regn i stället!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 mars 2013 22:52

Min mage är helt bar och blir så kall där ute men den läker fint. Bara en liten sårskorpa kvar. Jag tycker inte ens om regn men föredrar det framför mer snö för regnar det så betyder det ju att snön försvinner snabbare. Jag vill ju ha vår och kunna springa i skogen igen.

 
Marrebella

Marrebella

6 mars 2013 10:16

Usch och fy för dessa vattensamlimgar för vi blir ju både våta, smutsiga och kalla. Min Matte och jag vill ha vår NU! Idag ska vi ut och leta vårtecken.... Få se om vi hittar några. ;)

Nospuss till dig lilla Laika

http://Bella, shih tzu

Laika

6 mars 2013 20:11

Hoppas ni hittar massor med vårtecken :) För jag vill också ha vår nu.

 
Ludde

Ludde

6 mars 2013 10:36

Jo, så här års är det rätt praktiskt med långa ben, fast jag pulsar också hellre i snön än går i vattnet. Jag kan vänta till sommaren. Skönt att du får sova hela natten och börjar fungera efter normala tider. Det är liksom lättare då för alla... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 mars 2013 20:10

Ja, bäst är det nog allt att vänta till sommaren eller till den varmare delen av våren innan man tar sig ett dopp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards